USB Disk Bölme - Çözüldü
-
myli12
- Bit

- Mesajlar: 5
- Kayıt: 03 Tem 2016, 13:07
USB Disk Bölme - Çözüldü
Merhaba
Kingston g4 64 gb usb belleği bölmek istiyorum. Bir kısmı fat32 diğer kısmı ntfs olacak.
Böyle bir şey mümkünmüdür.
Teşekkürler
Kingston g4 64 gb usb belleği bölmek istiyorum. Bir kısmı fat32 diğer kısmı ntfs olacak.
Böyle bir şey mümkünmüdür.
Teşekkürler
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53899
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19703 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez
Re: USB Disk Bölme
Bildiğim kadarı ile Bootice ile yapılıyor fakat windows sadece tek dizin olarak görecektir çünkü filitresiz olarak Windows sadece ilk UFD dizini algılar , Diskpartla da yapıldığını söyleyen var ama denemedim
http://superuser.com/questions/145710/h ... lash-drive
bunlara ilaveten disk yönetim yazılımlarından biri ile de deneyebilirsin
Bootice download
https://sites.google.com/site/gbrtools/ ... -downloads
http://superuser.com/questions/145710/h ... lash-drive
bunlara ilaveten disk yönetim yazılımlarından biri ile de deneyebilirsin
Bootice download
https://sites.google.com/site/gbrtools/ ... -downloads
-
myli12
- Bit

- Mesajlar: 5
- Kayıt: 03 Tem 2016, 13:07
Re: USB Disk Bölme
Evet yazılım tek bölümü gösteriyor diğer bölümlere harf atanmıyor. Sanırım chipset'ini değiştirmek gerekiyor.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53899
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19703 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez
-
myli12
- Bit

- Mesajlar: 5
- Kayıt: 03 Tem 2016, 13:07
Re: USB Disk Bölme
Chiptset'in yazılımı değiştirmek istemiştim eksik cümle olmuş :)
Mpall yazılımı sayesinde halletim. Flash diski 2 ye böldüm. Hatta seçeneklerinden fixed disk seçilirse 3 ve 4 e bile bölünebilir. Windows'ta görüyor. Ama maalesef bootable olarak görmüyor.
Mpall yazılımı sayesinde halletim. Flash diski 2 ye böldüm. Hatta seçeneklerinden fixed disk seçilirse 3 ve 4 e bile bölünebilir. Windows'ta görüyor. Ama maalesef bootable olarak görmüyor.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53899
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19703 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez
Re: USB Disk Bölme
Halletiğine sevindim - Bugüne kadar hiç herhangi bir parmak belleği bölme ihtiyacım olmadı o sebeple araştırmadım , Bootable olarak görse tam olacakmış :)
Adımlarına gelince :
1. Öncelikle USB chipsetimiz uygunmu diye bakıyoruz bunun için birkaç yazılım mavcut en kolayı usbflashinfo yu kullanmak
https://www.antspec.com/usbflashinfo/index.php
elbette alternatif olarak Chip genius isimli yazılım da kullanılabilir
http://www.usbdev.ru/files/chipgenius/
Eğer uygun ise Psihon MPALL ile dizinlere bölüyoruz , yazılım linki aşağıdaki
http://flashboot.ru/files/file/443/
Kısacası rastgele her USB belleğin Chipseti Psihon MPALL e uygun olacak diye birşiey yok
Adımlarına gelince :
1. Öncelikle USB chipsetimiz uygunmu diye bakıyoruz bunun için birkaç yazılım mavcut en kolayı usbflashinfo yu kullanmak
https://www.antspec.com/usbflashinfo/index.php
elbette alternatif olarak Chip genius isimli yazılım da kullanılabilir
http://www.usbdev.ru/files/chipgenius/
Eğer uygun ise Psihon MPALL ile dizinlere bölüyoruz , yazılım linki aşağıdaki
http://flashboot.ru/files/file/443/
Kısacası rastgele her USB belleğin Chipseti Psihon MPALL e uygun olacak diye birşiey yok
-
myli12
- Bit

- Mesajlar: 5
- Kayıt: 03 Tem 2016, 13:07
Re: USB Disk Bölme - Çözüldü
Enteresan bir şekilde notebook boot seçeneğinde tek bölümü görüyor ama pc de denediğim zaman boot menüde 2 tanesi görüyor. Bazı cihazlarda görüyor bazılarında görmüyor.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53899
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19703 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez
-
Ero35
- Kilobyte1

- Mesajlar: 217
- Kayıt: 06 Oca 2016, 12:37
- Teşekkür etti: 44 kez
- Teşekkür edildi: 146 kez
Re: USB Disk Bölme - Çözüldü
ultra iso ile usb ye gizli bölüm oluşturara iso attım sonra bu iso yu güncelleyebilirmiyim diye uğraşırken bootice programı ile gizli bölümü aktif edebildim hatta windows da heriki bölümüde görebiliyorum istediğimi gizliyorum boot edebiliyorum :)
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53899
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19703 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez
