Windows 7-Windows 10 Aynı Makinada Kullanma
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15159
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2509 kez
- Teşekkür edildi: 5310 kez
Windows 7-Windows 10 Aynı Makinada Kullanma
Merhaba Forumdaşlar Ve Değerli Misafirler
Bugün sizlere bizzat ana makinede (diz üstü bilgisayarda) uyguladığım ve olumlu sonuç aldığım bir yeni yöntemi madde madde anlatacağım.
1.Elinizdeki diski 3.Parti bir yazılımla,(mesela MiniTools Partions Pro 8.1/9.0) ile ortadan ikiye ayırınız.(Bunun için diskinizin toplam sığasını MB cinsinden bir hesap makine yazınız ve 0.5 ile çarpınız.) Şimdi diyeceksiniz ki bu iş için 3.parti yazılıma ne ihtiyaç var kardeşim Windows Disk Yönetiminde olmuyor mu ? Evet oluyor ancak Windows sistemde kurulu İşletim sistemi ve kurulu programların disk üzerinde kapladığı alana göre mevcut diskte küçültme operasyonu yapıyor.Bunu yaparken de bir tampon alan kullanıyor sonra bu alan mevcut oluşturulan yeni alana katılmıyor ve ortalıkta kalıyor.Bu yukarıdaki yazılım ise diskin sistemin kullandığı alana bakmadan o anki boş alalna göre ayırma işlemi yapıyor.
2.Ayırdığınız birinci bölüme Windows 7 kurunuz.Kurma aşamasında kesinlikle biçimlendirme yapmayınız.Yani RAW halinde diski seçinz.Kurulum bittikten sonra Windows 7 sistemini açınız.Sürücülerinizi ,servis paketini(Win7 SP1) Ve size özel programları kurduktan sonra,şimdi ikinci bölüme Windows 10 kurulmasına geldi.
3.Windows 10 Medyasını ya direkt DVD'den/ISO yazdırılmış USB başlatıp (usb den başlatmak için genellikle klavyeden F9 tuşu kullanılır.Açılış sırasında buraya sık sık basarak karşınıza gelen MS-DOS ekranında yön tuşları ile usb seçebilirsiniz.Yalnız şunu unutmayınız seçimli önyükleme seçim tuşu ve özelliği her bilgisayar ve BİOS 'a göre değişebilir.)
4.Seçimli önyüklemden başlatığınız Windows 10 medyasında Klavye / Dil ayarlarından sonra karşnıza gelecek ekranda ikinci diski bulunup (yön tuşları ile ve bu arada hiçbir harici HDD/SDD takılı olmasın çünkü yanlış veya dalgınlıkla onu seçebilirsiniz.) BİÇİMLENDİRME YAPMADAN.....! seçip "Next" seçip sistemin Windows 10 bölümünün kurulmasını bekleyiniz.
5.Windows 10 kuruldu sistem açılıyor Ve O da ne WİNDOWS 7 bölümünü MSconfig ve klasik Windows Gezgininde görünürken Windows 7 tarafında Windows 10 için bu durumun tam tersi oluyor.Burada önemli olan asla ve asla Ana Önyükleme İşletim Sistemini değiştirmeyiniz.Yoksa karşınızda karanlık MS-DOS ekranı ve yanıp sönen bir imleç görürsünüz.(Sistemi Windows 7 tarafında ilk açtığımda görünmüyordu...Şimdi görünüyor....İlginç bir durum bu.....!)
6.Bu şekilde Dual-Boot bir sistemde her iki sistemde birebirinin Geri yükleme noktalarını silmiyor.
Bu Dual-Boot Yöntemi FreeDOS sistemlerde tam verim alındı.(TRWE_2012 mevcut sistemi FreeDos sistemine çevirmek için USB Slax Lunix ile 160 GB lık diski tamamen NTFS biçimlendirmiştir.(GPated ile) ondan sonra sistemi yukarıda anlatılan yöntemle kurmuştur.Peki diyeceksiniz ki MiniTools nasıl kullandın? Cevap basit CD çalışan versiyonu FreeDos sistemde açıp gerekli ayarları yaparak kullandım)
Not:
Bu yazının tüm fikri hakları TRWE_2012 , site admini Velaciraptor'a verilmiştir.Kaynak vererek alıntı yapılabilir.Aksi https://www.sordum.net bu makaleden(yazıdan) doğan tüm hukuksal haklarını kullanmaktan gei kaymayacaktır.
TRWE_2012
SAKARYA 2016
Bugün sizlere bizzat ana makinede (diz üstü bilgisayarda) uyguladığım ve olumlu sonuç aldığım bir yeni yöntemi madde madde anlatacağım.
1.Elinizdeki diski 3.Parti bir yazılımla,(mesela MiniTools Partions Pro 8.1/9.0) ile ortadan ikiye ayırınız.(Bunun için diskinizin toplam sığasını MB cinsinden bir hesap makine yazınız ve 0.5 ile çarpınız.) Şimdi diyeceksiniz ki bu iş için 3.parti yazılıma ne ihtiyaç var kardeşim Windows Disk Yönetiminde olmuyor mu ? Evet oluyor ancak Windows sistemde kurulu İşletim sistemi ve kurulu programların disk üzerinde kapladığı alana göre mevcut diskte küçültme operasyonu yapıyor.Bunu yaparken de bir tampon alan kullanıyor sonra bu alan mevcut oluşturulan yeni alana katılmıyor ve ortalıkta kalıyor.Bu yukarıdaki yazılım ise diskin sistemin kullandığı alana bakmadan o anki boş alalna göre ayırma işlemi yapıyor.
2.Ayırdığınız birinci bölüme Windows 7 kurunuz.Kurma aşamasında kesinlikle biçimlendirme yapmayınız.Yani RAW halinde diski seçinz.Kurulum bittikten sonra Windows 7 sistemini açınız.Sürücülerinizi ,servis paketini(Win7 SP1) Ve size özel programları kurduktan sonra,şimdi ikinci bölüme Windows 10 kurulmasına geldi.
3.Windows 10 Medyasını ya direkt DVD'den/ISO yazdırılmış USB başlatıp (usb den başlatmak için genellikle klavyeden F9 tuşu kullanılır.Açılış sırasında buraya sık sık basarak karşınıza gelen MS-DOS ekranında yön tuşları ile usb seçebilirsiniz.Yalnız şunu unutmayınız seçimli önyükleme seçim tuşu ve özelliği her bilgisayar ve BİOS 'a göre değişebilir.)
4.Seçimli önyüklemden başlatığınız Windows 10 medyasında Klavye / Dil ayarlarından sonra karşnıza gelecek ekranda ikinci diski bulunup (yön tuşları ile ve bu arada hiçbir harici HDD/SDD takılı olmasın çünkü yanlış veya dalgınlıkla onu seçebilirsiniz.) BİÇİMLENDİRME YAPMADAN.....! seçip "Next" seçip sistemin Windows 10 bölümünün kurulmasını bekleyiniz.
5.Windows 10 kuruldu sistem açılıyor Ve O da ne WİNDOWS 7 bölümünü MSconfig ve klasik Windows Gezgininde görünürken Windows 7 tarafında Windows 10 için bu durumun tam tersi oluyor.Burada önemli olan asla ve asla Ana Önyükleme İşletim Sistemini değiştirmeyiniz.Yoksa karşınızda karanlık MS-DOS ekranı ve yanıp sönen bir imleç görürsünüz.(Sistemi Windows 7 tarafında ilk açtığımda görünmüyordu...Şimdi görünüyor....İlginç bir durum bu.....!)
6.Bu şekilde Dual-Boot bir sistemde her iki sistemde birebirinin Geri yükleme noktalarını silmiyor.
Bu Dual-Boot Yöntemi FreeDOS sistemlerde tam verim alındı.(TRWE_2012 mevcut sistemi FreeDos sistemine çevirmek için USB Slax Lunix ile 160 GB lık diski tamamen NTFS biçimlendirmiştir.(GPated ile) ondan sonra sistemi yukarıda anlatılan yöntemle kurmuştur.Peki diyeceksiniz ki MiniTools nasıl kullandın? Cevap basit CD çalışan versiyonu FreeDos sistemde açıp gerekli ayarları yaparak kullandım)
Not:
Bu yazının tüm fikri hakları TRWE_2012 , site admini Velaciraptor'a verilmiştir.Kaynak vererek alıntı yapılabilir.Aksi https://www.sordum.net bu makaleden(yazıdan) doğan tüm hukuksal haklarını kullanmaktan gei kaymayacaktır.
TRWE_2012
SAKARYA 2016
En son TRWE_2012 tarafından 04 Nis 2016, 22:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15159
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2509 kez
- Teşekkür edildi: 5310 kez
Re: Windows 7-Windows 10 Aynı Makinada Kullanma
İşletim Sistemi Değiştirme.....!

Windows 7 Ultimate (Orjinal MSDN Sürümü.....)(Lisansına zamanında 400 TL vermiştim)

TRWE_2012
SAKARYA 2016

Windows 7 Ultimate (Orjinal MSDN Sürümü.....)(Lisansına zamanında 400 TL vermiştim)

TRWE_2012
SAKARYA 2016
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15159
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2509 kez
- Teşekkür edildi: 5310 kez
Re: Windows 7-Windows 10 Aynı Makinada Kullanma
Sanırım bu yazı bir ilk Türk Forumlarında (yani Windows 7 -Windows 10 Dual Boot....)
- yesilaygunes
- Gigabyte2

- Mesajlar: 2305
- Kayıt: 24 Kas 2009, 14:40
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 1 kez
- Teşekkür edildi: 14 kez
Re: Windows 7-Windows 10 Aynı Makinada Kullanma
Harbiden harika bişi çıkar mışssın. Hızına yetişemiyoruz. Bu arada Windows 10 da Başlat için hangi programı yükledin?
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15159
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2509 kez
- Teşekkür edildi: 5310 kez
Re: Windows 7-Windows 10 Aynı Makinada Kullanma
Öncelikle teşşekkürler.Hani herkesin bir hobisi vardır.Kimi maket uçak/gemi yapmaktan/uğraşmaktan zevk alır kimi gezmekten.....Benim de hobim Windows İşletim Sistemleri,Visual Basıc ve Microsoft Veritabanı Sistemeleri( SQL/Access).......! Eğer yararlı oldu ise ne mutlu bana.....!
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15159
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2509 kez
- Teşekkür edildi: 5310 kez
Re: Windows 7-Windows 10 Aynı Makinada Kullanma
Bu da yabancı kayanaklı bir video (Yalnız Burada Disk bölme işlemi Windows Disk Yöneticisi tarafından yapılmış)
TRWE_2012
SAKARYA 2016
TRWE_2012
SAKARYA 2016
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15159
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2509 kez
- Teşekkür edildi: 5310 kez
Re: Windows 7-Windows 10 Aynı Makinada Kullanma
Peki FreeDOS Nedir.;?
FreeDOS, Microsoft'un 1999'da MS-DOS'u geliştirmeyi durdurması üzerine serbest DOS'u yaşatmak için doğmuş GNU Genel Kamu Lisansı kapsamında açık kaynaklı gelişmiş bir DOS tabanlı işletim sistemidir. Amacı DOS ile %100 uyumlu olmaktır ve bu hedefe neredeyse tümüyle ulaşılmıştır.
TRWE_2012 Aşağıda verilen FreeeDOS modelini kullanmıştır.(Eğer bir bilgisayarı elden çıkaracaksanız onu FreeDos 'a dönüştürüp satınız.)
Bu video FreeDOS kullanımı anlatılmıştır.
TRWE_2012
SAKARYA 2016
FreeDOS, Microsoft'un 1999'da MS-DOS'u geliştirmeyi durdurması üzerine serbest DOS'u yaşatmak için doğmuş GNU Genel Kamu Lisansı kapsamında açık kaynaklı gelişmiş bir DOS tabanlı işletim sistemidir. Amacı DOS ile %100 uyumlu olmaktır ve bu hedefe neredeyse tümüyle ulaşılmıştır.
TRWE_2012 Aşağıda verilen FreeeDOS modelini kullanmıştır.(Eğer bir bilgisayarı elden çıkaracaksanız onu FreeDos 'a dönüştürüp satınız.)
Bu video FreeDOS kullanımı anlatılmıştır.
TRWE_2012
SAKARYA 2016
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15159
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2509 kez
- Teşekkür edildi: 5310 kez
Re: Windows 7-Windows 10 Aynı Makinada Kullanma
Eğer FeeDOS indirip Sanal Makine'de denemek isterseniz aşağıdaki linkten bu dosyaları indirebilirsiniz.(ISO uzantlıl)
http://www.freedos.org/download/
TRWE_2012
SAKARYA 2016
http://www.freedos.org/download/
TRWE_2012
SAKARYA 2016
- cokomoko
- Byte1

- Mesajlar: 46
- Kayıt: 07 Eki 2016, 18:34
- cinsiyet: Erkek
Re: Windows 7-Windows 10 Aynı Makinada Kullanma
Bunun yerine keşke grub kullansaymışsın daha kullanışlı, ben şu an win10 yanına win7'yi grubtan seçip kullanabiliyorum. İkisi de ekli.
- yesilaygunes
- Gigabyte2

- Mesajlar: 2305
- Kayıt: 24 Kas 2009, 14:40
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 1 kez
- Teşekkür edildi: 14 kez
Re: Windows 7-Windows 10 Aynı Makinada Kullanma
O nasıl oluyor? Herhangi bir video veya resim koyman mümkün mü?cokomoko yazdı:Bunun yerine keşke grub kullansaymışsın daha kullanışlı, ben şu an win10 yanına win7'yi grubtan seçip kullanabiliyorum. İkisi de ekli.
- cokomoko
- Byte1

- Mesajlar: 46
- Kayıt: 07 Eki 2016, 18:34
- cinsiyet: Erkek
Re: Windows 7-Windows 10 Aynı Makinada Kullanma
Resim koyabilirim, videoya gelince iyi bir kameram yok ama denerim.
- cokomoko
- Byte1

- Mesajlar: 46
- Kayıt: 07 Eki 2016, 18:34
- cinsiyet: Erkek
- yesilaygunes
- Gigabyte2

- Mesajlar: 2305
- Kayıt: 24 Kas 2009, 14:40
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 1 kez
- Teşekkür edildi: 14 kez




