Diz Üstü Bilgisayarın fişi sürekli takılı kalmasında mahsur var mı?

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
lion26
Byte1
Byte1
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Oca 2013, 21:27
cinsiyet: Erkek

Diz Üstü Bilgisayarın fişi sürekli takılı kalmasında mahsur var mı?

Mesaj gönderen lion26 »

İlk defa Dizüstü bilgisayar kullanıyorum.Odamda fişi devamlı takılı vaziyette.Bunun dizüstü bilgisayarın bataryasına zarar verme durumu olabilir mi? Ayrıca dizüstü bilgisayarın altına konan fanların bir faydası var mıdır? şimdiden cevap için teşekkürler..
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Re: Diz Üstü Bilgisayarın fişi sürekli takılı kalmasında mahsur var mı?

Mesaj gönderen velociraptor »

benim laptop ta sürekli prize takılı ama asla Bataryayı takmam , çünkü batarya % 95 veya %90 olunca anında tekrar dolduruyor (Amaç batarya çabuk bozulsunda kullanıcıya batarya satsınlar) - bilerek bataryayı bozma amaçlıdır , şimdi bunu okuyan birkaç sivri akılı yok ion bilmem ne diyecek hepsi hikayedir, bataryanın boşalmadan sürekli doldurulması o bataryanın 2 yılda tamamen mahvolmasına sebep olur bunun normali batarya %30 a kadar azaldığında dolum yaptırmaktır , mesela cep telefonları benzer batarya kullanır neden onlarda pil seviyesi %30 civarı olunca uyarı verir ??? çünkü olması gereken budur.
Kullanıcı avatarı
lion26
Byte1
Byte1
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Oca 2013, 21:27
cinsiyet: Erkek

Re: Diz Üstü Bilgisayarın fişi sürekli takılı kalmasında mahsur var mı?

Mesaj gönderen lion26 »

O zaman evdeyken batarya çıkarılmş vaziyette kullanmak lazım..peki genelde evde kullanıyorsak..bataryayı kaç günde bir takıp şarj etmeliyiz.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Re: Diz Üstü Bilgisayarın fişi sürekli takılı kalmasında mahsur var mı?

Mesaj gönderen velociraptor »

ben batarya çıkık halde 6 sene eski asus laptopumu kullandım - Çünkü masasütü olarak kullanıyordum , sonrada laptopu sattım - adam bana teşekür etti çünkü batarya hemen hemen hiçkullanılmamıştı , senede 2-3 defa tam doldur boşalt yaparsan bence yeterlidir , ben doldurduktan sonra prizden çıkartıp filim izlerim - sanırım en kolay bitirme şekli bu :)
Cevapla