Diz Üstü Bilgisayarın fişi sürekli takılı kalmasında mahsur var mı?
- lion26
- Byte1

- Mesajlar: 43
- Kayıt: 15 Oca 2013, 21:27
- cinsiyet: Erkek
Diz Üstü Bilgisayarın fişi sürekli takılı kalmasında mahsur var mı?
İlk defa Dizüstü bilgisayar kullanıyorum.Odamda fişi devamlı takılı vaziyette.Bunun dizüstü bilgisayarın bataryasına zarar verme durumu olabilir mi? Ayrıca dizüstü bilgisayarın altına konan fanların bir faydası var mıdır? şimdiden cevap için teşekkürler..
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53899
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19703 kez
- Teşekkür edildi: 11956 kez
Re: Diz Üstü Bilgisayarın fişi sürekli takılı kalmasında mahsur var mı?
benim laptop ta sürekli prize takılı ama asla Bataryayı takmam , çünkü batarya % 95 veya %90 olunca anında tekrar dolduruyor (Amaç batarya çabuk bozulsunda kullanıcıya batarya satsınlar) - bilerek bataryayı bozma amaçlıdır , şimdi bunu okuyan birkaç sivri akılı yok ion bilmem ne diyecek hepsi hikayedir, bataryanın boşalmadan sürekli doldurulması o bataryanın 2 yılda tamamen mahvolmasına sebep olur bunun normali batarya %30 a kadar azaldığında dolum yaptırmaktır , mesela cep telefonları benzer batarya kullanır neden onlarda pil seviyesi %30 civarı olunca uyarı verir ??? çünkü olması gereken budur.
- lion26
- Byte1

- Mesajlar: 43
- Kayıt: 15 Oca 2013, 21:27
- cinsiyet: Erkek
Re: Diz Üstü Bilgisayarın fişi sürekli takılı kalmasında mahsur var mı?
O zaman evdeyken batarya çıkarılmş vaziyette kullanmak lazım..peki genelde evde kullanıyorsak..bataryayı kaç günde bir takıp şarj etmeliyiz.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53899
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19703 kez
- Teşekkür edildi: 11956 kez
Re: Diz Üstü Bilgisayarın fişi sürekli takılı kalmasında mahsur var mı?
ben batarya çıkık halde 6 sene eski asus laptopumu kullandım - Çünkü masasütü olarak kullanıyordum , sonrada laptopu sattım - adam bana teşekür etti çünkü batarya hemen hemen hiçkullanılmamıştı , senede 2-3 defa tam doldur boşalt yaparsan bence yeterlidir , ben doldurduktan sonra prizden çıkartıp filim izlerim - sanırım en kolay bitirme şekli bu :)
