Şöyleki ; vhd ler e işletim sistemi kurar buradan boot ederiz sorun yok , ama şöyle bir senryo düşünelim :
D dizinimizde bir VHD oluşturduk ve bunun içine bir işletim sistemi kurduk bu işletim sistemi Dual boot olarak açılışta yeralıyor , eğer biz bu VHD den değilde normal işletim sistemimizden boot edersek VHD yi sadece uzantısı .vhd olan bir dosya gibi görürüz ama içerisinden birşey kopyalayamayız ,
eğer .VHd dosyamızın bir dizin gibi görünmesini istiyorsak üstteki yazılım bunu otamatikleştiriyor , yazılım kullanıldığında VHd dosyamız mesela F dizini olarak (Veya başka bir harf) görüneceğinden aynen c ve d dizini gibi içerisinde işlem yapabiliriz , kısacası yazılım Vhd de yerlan işletim sisteminden boot etmediğimiz zamanlarda (Normal sistemimizdeyken) Vhd dosyasının içerisine normal bir dizinmiş gibi girebilmemizi sağlıyor