bir ekran kartı sorunu.
-
dean
- Byte2

- Mesajlar: 68
- Kayıt: 29 Ağu 2010, 09:41
bir ekran kartı sorunu.
ben size bir türlü çözemediğim bir sorunumu soracağım.
geçen aylarda bazı fırsatları değerlendirerek bilgisarıma bazı parçalar aldım.(sandisk ssd sabit disk ve xfx r7850 ekran kartı)
bu parçaları ilk kullanmaya başladığım hafta hiç bir sıkıntı yoktu.daha sonra ki zamanlarda pc açılmamaya başladı daha doğrusu açılıyor uyarı sesi veriyor ve bu esnada ise ekrana herhangi bir görüntü gelmiyor.bir kaç resetleme işleminden sonra bilgisayar bios boot hattası veriyor ve reboot ettiğimde normal çalışmaya başlıyor.kapatıp tekrar denediğimde yine sorunsuz açılıyor, ancak ertesi gün gelip denediğimde gene aynı sorunu veriyor ve reboot istiyor.ilk aklıma gelen şey olayın ssd den olabileceği oldu değiştirdim.gene aynı sorun.bu sefer dikkatli bir biçimde incelediğimde pc nin açıldığı ancak ekran kartı(xfx r7850) ile alakalı bir sorun olduğunu anladım.zaten anakartta baştan beri bana ekran kartı arıza sinyali veriyormuş geç anladım.(bir uzun üç kısa bip sesi)
neyse ki elimde bulunan ikinci pc deki ekran kartını(asus formula eah5850) taktım sorun çıkarmadı gayet normal biçimde çalıştı.arıza sinyali veren ekran kartını(xfx r7850) ikinci pc ye taktığımda hiç sorunsuz çalıştı.
şimdi sorum şu;
acaba günlük kullandığım bilgisayarın anakartı(asus p5n-e sli) ile bu ekran kartı(xfx r7850) uyumsuzlukmu gösteriyor yada çözüle bilecek bir yazılım hatası mı?
ana bilgisayar teknik özellikleri;
intel QX 6850 CPU
asus p5n-e sli
sandisk extreme ssd ve wd hdd
xfx r7850 ekran kartı
800 watt psu
kingston ddr2 2gb*4 1066mhz ram
yedek bilgisayar teknik özellikleri;
intel core 2 duo e6700 cpu
msi g41m-p43 combo
kingston ddr3 4gb*2 1333mhz ram
samsung 250 hdd
asus formula eah 5850 ekran kartı
600 watt psu
bilemiyorsan bir bilene sormak farzmış.şimdiden sağ olun.
geçen aylarda bazı fırsatları değerlendirerek bilgisarıma bazı parçalar aldım.(sandisk ssd sabit disk ve xfx r7850 ekran kartı)
bu parçaları ilk kullanmaya başladığım hafta hiç bir sıkıntı yoktu.daha sonra ki zamanlarda pc açılmamaya başladı daha doğrusu açılıyor uyarı sesi veriyor ve bu esnada ise ekrana herhangi bir görüntü gelmiyor.bir kaç resetleme işleminden sonra bilgisayar bios boot hattası veriyor ve reboot ettiğimde normal çalışmaya başlıyor.kapatıp tekrar denediğimde yine sorunsuz açılıyor, ancak ertesi gün gelip denediğimde gene aynı sorunu veriyor ve reboot istiyor.ilk aklıma gelen şey olayın ssd den olabileceği oldu değiştirdim.gene aynı sorun.bu sefer dikkatli bir biçimde incelediğimde pc nin açıldığı ancak ekran kartı(xfx r7850) ile alakalı bir sorun olduğunu anladım.zaten anakartta baştan beri bana ekran kartı arıza sinyali veriyormuş geç anladım.(bir uzun üç kısa bip sesi)
neyse ki elimde bulunan ikinci pc deki ekran kartını(asus formula eah5850) taktım sorun çıkarmadı gayet normal biçimde çalıştı.arıza sinyali veren ekran kartını(xfx r7850) ikinci pc ye taktığımda hiç sorunsuz çalıştı.
şimdi sorum şu;
acaba günlük kullandığım bilgisayarın anakartı(asus p5n-e sli) ile bu ekran kartı(xfx r7850) uyumsuzlukmu gösteriyor yada çözüle bilecek bir yazılım hatası mı?
ana bilgisayar teknik özellikleri;
intel QX 6850 CPU
asus p5n-e sli
sandisk extreme ssd ve wd hdd
xfx r7850 ekran kartı
800 watt psu
kingston ddr2 2gb*4 1066mhz ram
yedek bilgisayar teknik özellikleri;
intel core 2 duo e6700 cpu
msi g41m-p43 combo
kingston ddr3 4gb*2 1333mhz ram
samsung 250 hdd
asus formula eah 5850 ekran kartı
600 watt psu
bilemiyorsan bir bilene sormak farzmış.şimdiden sağ olun.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53935
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19760 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez
Re: bir ekran kartı sorunu.
Şöyle yapın , ikinci pc ye taktığınız xfx r7850 modeli Ekran kartını tekrar , hata sinyali verdiği Bilgisayara dikkatlice takın bakalım ayni hata sinyalini verecekmi , bazen genleşme , yada kasa açıldığında küçük bir dokunuş ile yuvasından bir miktar çıkma ... olabiliyor , öncelikle birinci Pc de hata verdiğinden emin olalım (Yoksa bu dediğimi denedinizmi)
Eğer üstteki işe yaramazssa Bios update i deneyin , çünkü bazıları aynı sorunu o şekilde çözmüş
http://www.tomshardware.co.uk/forum/274 ... boot-delay
BU arada benzeri sorun birçok kişide görülmüş
Eğer üstteki işe yaramazssa Bios update i deneyin , çünkü bazıları aynı sorunu o şekilde çözmüş
http://www.tomshardware.co.uk/forum/274 ... boot-delay
BU arada benzeri sorun birçok kişide görülmüş
-
dean
- Byte2

- Mesajlar: 68
- Kayıt: 29 Ağu 2010, 09:41
Re: bir ekran kartı sorunu.
ekran kartını bir çok kez slot şüphesi ile denedim takıp çıkardım.sorun çözülmedi. bios en son sürüme(1406) güncellendi.gene aynı sorun.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53935
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19760 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez
Re: bir ekran kartı sorunu.
Verdiğim linkte de birkaçı dışında bu sorunu çözen olmamış ve sebebi konusunda kesin birşey bulamamışlar ki Tomshardware Hardware konusunda oldukça iyi sayılır , bazen belirli marka grafik kartlarında yada anakartlarda yada Bilgisayar markalarında meydana gelen bu tür sorunlar genellikle firma üretim hatalarından kaynaklanabiliyor neyazıkki , örneğimizde muhtemelen bir anakart grafik kartı uyumsuzluğu sözkonusu , oysa bu hiçbiryerde yazmayabilir yada test ederler uyumlu diye üretirler sonucu konumuz benzeri sorunlara neden olabilir
-
dean
- Byte2

- Mesajlar: 68
- Kayıt: 29 Ağu 2010, 09:41
Re: bir ekran kartı sorunu.
peki hata şundan olabilirmi; bu ana kartta kullandığım ramların iki tanesi tek ikisi dual.bu dual ramlarinde bir tanesi arızalı. ancak bu arıza hiç bir probleme neden olmuyor.peki nasıl arızalı diyorsunuz anlıyorum. ramlari toplu bir biçimde sınamadan geçtiğinde hiçbir arıza görülmüyor ancak tek tek sınadığımızda dual olan ramlarin biri arıza hatası veriyor.(şans eseri anlaşıldı) ancak şimdiye kadar hiçbir sıkıntı yaşatmadı.işin ilginç yanı bu ekran kartı arızasını bir hafta normal çalışıp ikinci hafta niye vermesi. slotta sıkıntı olsa diğer kart neden normal çalışıyor.birde bu hız meselesi var.bu kart 256 bitlik pcı-e 3.0 destekli.ilk açılışta ki ram deki okuma hatası yüzündenmi açılmama ya neden oluyor.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53935
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19760 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez
Re: bir ekran kartı sorunu.
Yerinizde olsam arızalı ram i çıkartıp ekran kartını takar ve denemeler yapardım , çünkü aynı sorunu çözen bir kaç kişi var ve biri Bios update ile çözmüş diğeri başka bir yolla fakat diğerleri aynı yöntemleri denedikleri halde bir sonuca ulaşamamışlar , hardwarede bu gibi çoğu kişi tarafından çözülememiş durumlarda en iyi yöntem akla gelebilecek tüm olasılıkları denemektir
-
dean
- Byte2

- Mesajlar: 68
- Kayıt: 29 Ağu 2010, 09:41
Re: bir ekran kartı sorunu.
bu mevcut donanım başka bir ana kartta hiç çalışmadı.(asus P5N-T Deluxe)
normalde bu anakart türkiye piyasasında olmaması lazımdı ama bir şekilde elime geçti.denememde ilk olarak qx6850 işlemciyi kullandım ancak çalışmadı.daha sonra bios versiyonu eski bu yüzden cpu yu desteklemedi diyerek e6700 işlemçiyle çalıştırdım ve biosu güncelledim.tekrar qx 6850 işlemciyi takıp denedim çalışmadı.bilgisayarı anakartı( asus P5N-T Deluxe) aldığım dağıtıcı firmaya götürdüm.adamlarda anakartı eski bir cpu ile çalıştırdı ancak benim qx6850 işlemci ile çalıştıramadı.anakartı geri almamak için uğraştılar ancak ben işlemciyi benim anakarta takıp çatır çatır çalıştırınca ürünlerini geri aldılar.işin tuhaf yanı P5N-T Deluxe anakart extrem işlemciler için üretilmiş ancak çalışmıyor.asus şirketinin wep sitesinde ise böyle bir kart var ancak özellikleri konusu üzerine pek yoğunlaşılmamış.sitenin tr versiyonunda bu kart yok.bendeki mevcut anakart bu üründen yaklaşık 3-4 sene evvel yapıldığı halde hala özellikleri güncellemeleri var.neyse bu anakartı buldum diye çok sevinmiştim ancak gene benim emektar sağ olsun.
konumuz olan ekran kartına gelince artık birde amd ye mesaj atalım onlar ne diyecek merak ediyorum.sağ olun
normalde bu anakart türkiye piyasasında olmaması lazımdı ama bir şekilde elime geçti.denememde ilk olarak qx6850 işlemciyi kullandım ancak çalışmadı.daha sonra bios versiyonu eski bu yüzden cpu yu desteklemedi diyerek e6700 işlemçiyle çalıştırdım ve biosu güncelledim.tekrar qx 6850 işlemciyi takıp denedim çalışmadı.bilgisayarı anakartı( asus P5N-T Deluxe) aldığım dağıtıcı firmaya götürdüm.adamlarda anakartı eski bir cpu ile çalıştırdı ancak benim qx6850 işlemci ile çalıştıramadı.anakartı geri almamak için uğraştılar ancak ben işlemciyi benim anakarta takıp çatır çatır çalıştırınca ürünlerini geri aldılar.işin tuhaf yanı P5N-T Deluxe anakart extrem işlemciler için üretilmiş ancak çalışmıyor.asus şirketinin wep sitesinde ise böyle bir kart var ancak özellikleri konusu üzerine pek yoğunlaşılmamış.sitenin tr versiyonunda bu kart yok.bendeki mevcut anakart bu üründen yaklaşık 3-4 sene evvel yapıldığı halde hala özellikleri güncellemeleri var.neyse bu anakartı buldum diye çok sevinmiştim ancak gene benim emektar sağ olsun.
konumuz olan ekran kartına gelince artık birde amd ye mesaj atalım onlar ne diyecek merak ediyorum.sağ olun
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53935
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19760 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez
Re: bir ekran kartı sorunu.
asus sayfasında sizdeki kart ile ilgili bilgi azlığı , üstte değindiğim şüphelerimi doğrular nitelikte , amd nin Grafik kartı ile ilgili ne diyeceği merak konusu
-
dean
- Byte2

- Mesajlar: 68
- Kayıt: 29 Ağu 2010, 09:41
Re: bir ekran kartı sorunu.
yanlış olmasın bendeki anakart yani p5n-e sli nin bilgileri var. p5n-t deluxe nin bilgileri yok
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53935
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19760 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez
-
dean
- Byte2

- Mesajlar: 68
- Kayıt: 29 Ağu 2010, 09:41
Re: bir ekran kartı sorunu.
xfx adamlar çok ciddi çalışıyor. türkçe mesajı yolladım çinli adam ingilizce cevap mesajı yolladı. asus türkiye den de daha haber yok.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53935
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19760 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez
Re: bir ekran kartı sorunu.
Bizde insana saygı ve değer olmuş olsaydı Asus türkiye en azından emailinizi aldık diye otomatik bir mesaj yollardır
-
dean
- Byte2

- Mesajlar: 68
- Kayıt: 29 Ağu 2010, 09:41
Re: bir ekran kartı sorunu.
mesaj geldi asustan.servis olayını cizgi elektronik diye bir servis yapıyormuş birde ona postaladım. ne diyecekler çok merak ediyorum.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53935
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19760 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez
-
dean
- Byte2

- Mesajlar: 68
- Kayıt: 29 Ağu 2010, 09:41
Re: bir ekran kartı sorunu.
anakart eski olduğundan böyle yapıyormuş diyorlar.ee anakart eskide 1 hafta niye normal çalıştı.yedek bilgisayardaki cip set yeni imiş ddr3 rammiş benim yazdığımı bana yazmış. bu sorunla karşılaşanların aşağı yukarı %10 çözüm bulmuş.çözenlerde ya güç kaynağı ya bios versiyonu yada pcı slotu arızası.kalanlarda ekran kartını değiştirmiş.
