Vbs kodu hata veriyor

Programlama ve Script dilleri konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
Bien
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 408
Kayıt: 04 Haz 2012, 16:47
Teşekkür edildi: 1 kez

Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen Bien »

Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
objFSO.MoveFile "C:\deneme.txt" , "D:\Deneme"

Kodun neresinde sorun var.Hata veriyor.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen velociraptor »

Kod: Tümünü seç

Const OverwriteExisting = TRUE

Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
objFSO.CopyFile "deneme.txt" , "D:\" , OverwriteExisting
msgbox "islem tamam!"
kodu üstteki şekilde kullan ve üstteki vbs kodunu deneme.txt ile aynı yerde çalıştır bakalım sonuç ne olacak
Kullanıcı avatarı
Bien
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 408
Kayıt: 04 Haz 2012, 16:47
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen Bien »

Senin verdiğin kod çalışıyor.fakat benim istediğim dosyayı keserek taşıması.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen velociraptor »

bunu .bat ile neden yapmıyorsun bana hiç gerekli olmadığından bilmiyorum
Kullanıcı avatarı
Bien
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 408
Kayıt: 04 Haz 2012, 16:47
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen Bien »

Merak ettim sadece nasıl oluyor diye.Aşağıdaki kodda da hata veriyor.Klasörün içinde bulunan .txt dosyalarını siliyor.Sözde ama çalışmadı :)

Kod: Tümünü seç

Const DeleteReadOnly = True
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
objFSO.DeleteFile("C:\FSO\*.txt"), DeleteReadOnly
Senin dediğini .bat ile nasıl yapabiliriz.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen velociraptor »

.bat dosyası ile:

Kod: Tümünü seç

move C:\deneme.txt D:\deneme
üsattekini notepad e yapıştır ve bir isim verip uzantısı .bat olacak şekilde kaydet

Aynı işi .vbs ile yaparsak:

Kod: Tümünü seç

dim filesys
set filesys=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If filesys.FileExists("C:\deneme.txt") Then
   filesys.MoveFile "deneme.txt", "D:\deneme\"
End If
üsattekini notepad e yapıştır ve bir isim verip uzantısı .vbs olacak şekilde kaydet
Kullanıcı avatarı
Bien
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 408
Kayıt: 04 Haz 2012, 16:47
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen Bien »

Kodların ikisi de çalışmadı.Dosyayı taşımıyorlar.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen velociraptor »

denemeden kod vermem her ikisi de mükemmel çalışlıyor D ye deneme isminde bir klasör açmışssındır umarım
Kullanıcı avatarı
Bien
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 408
Kayıt: 04 Haz 2012, 16:47
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen Bien »

Açtım. Kod herhangi bir hata vermiyor zaten ama dosya adrese gitmiyor.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen velociraptor »

peki açtığın deneme isimli klasörün ilk harfi küçükmü büyükmü ? sen muhtemelen Deneme yerine deneme isminde bir klasör açtın kod da bulamıyor (aslında yine taşıması gerek)aklıma başka birşey gelmiyor çünkü bende mükemmel çalışıyor
Kullanıcı avatarı
Bien
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 408
Kayıt: 04 Haz 2012, 16:47
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen Bien »

Sen söyledikten sonra dikkat ettim tekrar açtım klasörün Deneme yazdım.Ama gene aynı.Dosya yı bulamadığı zaman hata veriyor normalde dizin bulunamadı diye ama burada hiç bir hata vermiyor.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen velociraptor »

biryerde gözden kaçan birşeyler olmalı
Kullanıcı avatarı
Bien
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 408
Kayıt: 04 Haz 2012, 16:47
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen Bien »

Sorun çözüldü.

Kod: Tümünü seç

dim filesys
set filesys=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If filesys.FileExists("deneme.txt") Then
   filesys.MoveFile "deneme.txt", "D:\Deneme\"
End If
Bu şekilde olması gerekiyormuş.Velociraptor ile hallettik :)
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen velociraptor »

Üstteki kodda dalgınlık ile deneme.txt yerine reset.txt diye yazmışım (Başta verdiğim kod da düzeltildi) sorunun biri oradan ikincisi ise masaüstündeki birşey taşınacaksa C:\... diye belirtmeyip sadece ismin girilmesi gerekiyordu , herneyse sorun hallolduğuna göre mesele kalmadı :)
Kullanıcı avatarı
Bien
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 408
Kayıt: 04 Haz 2012, 16:47
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Vbs kodu hata veriyor

Mesaj gönderen Bien »

Peki klasör kopyalarken nasıl yapıcaz ?
Cevapla

“Programlama ve Script dilleri” sayfasına dön