XP'de dvd+r okumuyor.

Windows XP hakkındaki bilgi, belge ve ipucu paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Oxygen
Kosovalı
Kosovalı
Mesajlar: 554
Kayıt: 24 Mar 2006, 01:05
cinsiyet: Erkek

XP'de dvd+r okumuyor.

Mesaj gönderen Oxygen »

Arkadaslar bilgisayarda (DELL Vostro 200 Core2Duo 3.0, 2 GB RAM) Windows Xp SP3'de DVD-R/RW yazici var
DVD -R icindeki dosyalari okuyor ama DVD +R bos gosteriyor. DVD+R dosya yazdirabiliyorum ama okumayi gelince icini bos gosteriyor. O dvd-yi baska bilgisayara takinca icindeki belgeleri gosteriyor. Baska bilgisarda'da yapilan DVD +R bu bilgisayara takinca bos gosteriyor.
Bu sorun windows xp kurdugum ilk gunden beri var, bunun bir cozumu var mi ?
En son Oxygen tarafından 26 Tem 2012, 14:55 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: XP'de dvd+r okumuyor.

Mesaj gönderen Mendenn »

Zamanın benimde öğle bir durum başıma geldi. DVD yazıcımın garantisi devam ediyordu. Tuttum kendi yazdığını okumayan DVD ve DVD yazıcısını servise gönderdim. Bana yenisini verdiler.
Son olarak: o yazılan DVD başka DVD rom larda okunabiliyor mu? DVD yazıcının markası LG mi?
Kullanıcı avatarı
Oxygen
Kosovalı
Kosovalı
Mesajlar: 554
Kayıt: 24 Mar 2006, 01:05
cinsiyet: Erkek

Re: XP'de dvd+r okumuyor.

Mesaj gönderen Oxygen »

Evet yazilan DVD baska DVD romlarda okunabiliyor sorunusuz bir sekilde. Marka olarak hic bir sey yazmiyor DELL bilgisayarin kendi DVD romu.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: XP'de dvd+r okumuyor.

Mesaj gönderen velociraptor »

viewtopic.php?f=12&t=194685
üstteki başlıkta benzeri bir sorun vardı fakat çözüm bulamamıştık istersen orada tavsiye edilenlerew bir göz at
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: XP'de dvd+r okumuyor.

Mesaj gönderen Mendenn »

O zaman media sıkıntı, kendi yazdığını okumuyor ise. garantisi devam ediyor ise zaman kayıp etmeden DVD ve DVD rom servise ver. Arıza kayıdınıda Kendi yazdığı DVD yi okumuyor ama başka DVD-Rom lar rahat bir şekilde okuyor olarak yazdır. Sana yenisini verirler...
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: XP'de dvd+r okumuyor.

Mesaj gönderen velociraptor »

İlaveten Microsoftun bu konudaki Fix ini deneyebilirsin:
http://support.microsoft.com/mats/cd_dv ... lems/en-us

Driverini güncellemek yada varsa Firmware update te denenmesi gereken diğer şeyler , eğer sorun windows ile ilgili ise aşağıdaki kayıt denenebilir:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]
"UpperFilters"=-
"LowerFilters"=-
Kullanıcı avatarı
Oxygen
Kosovalı
Kosovalı
Mesajlar: 554
Kayıt: 24 Mar 2006, 01:05
cinsiyet: Erkek

Re: XP'de dvd+r okumuyor.

Mesaj gönderen Oxygen »

Hocam ilac gibisin valla :D Microsoftun Fixi sorunu cozdu.
Cok tesekkurler :)
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: XP'de dvd+r okumuyor.

Mesaj gönderen velociraptor »

Geçmiş olsun :)
Cevapla