birşeyler indirmeye kalkışınca pc kapanıyor

PC hakkındaki genel bilgi ve ipucu paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
Mu®aT
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 762
Kayıt: 01 Nis 2007, 11:36

birşeyler indirmeye kalkışınca pc kapanıyor

Mesaj gönderen Mu®aT »

daha yeni format atmama rağmen aynı sorun yine oluyor
birşeyler indirmeye kalkışınca pc kapanıyor
nasıl düzelticem bu sorunu
Kullanıcı avatarı
burak_dalkir
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2208
Kayıt: 15 Mar 2006, 10:10
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez
İletişim:

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen burak_dalkir »

- hangi internet tarayıcısını kullanıyorsun?
- format atarken hızlı biçimlendir mi dedin?
- işletim sistemin nedir?
- format attığın zaman tüm virüslerin sislindiğini düşünme. belkide cd virüslüdür.
Kullanıcı avatarı
Mu®aT
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 762
Kayıt: 01 Nis 2007, 11:36

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen Mu®aT »

ie
evet
xp 2011 şu yeni eklenen

peki ne yapcam
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen lord_leo »

aklıma ilk gelen tam formatmı attın yoksa sadece c ye atıp dosya ve klasörleri korudunmu?

kırık xp de sorun olabilir mi?
Kullanıcı avatarı
Mu®aT
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 762
Kayıt: 01 Nis 2007, 11:36

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen Mu®aT »

bende birde şu sorun var
160 gb harddisk vardı 160 gb daha ekleme yaptım
c yi sildim tam format attım
ama pc açılınca baktımki sistem d de
benim kendi belgeler vs c de
nasıl oluyorsa
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen Mendenn »

Sanırım, o sıralama bilgisayara hdd yi sata yada IDE kanallarından bağlamanla akalı. Yani birincil. ikincil olayı. O yüzden harflerin sırası istediğin gibi değil. Yani siz aslında yanlış dizini silmişsiniz.
Bende ikinci bir işletim sistemi olarak Win7 kurmak için bir hdd bağladım. Baktım kurmuş olduğum WinXP dizini C iken D olmuş. O yüzden Bölümleri (partitions) isimlendirmek (Label) fayda var. Ben C Yerel disk yazan yere: WinXP D yerel disk yazan yere: Yedek gibi isimler vererek yanlış yere format atmaktan kendimi korumuyorum :D...
Kullanıcı avatarı
Mu®aT
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 762
Kayıt: 01 Nis 2007, 11:36

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen Mu®aT »

gelelim konumuza :)
ben ne yapam
çare nedir yoksa bu pc yi hiltondan atcam
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen Mendenn »

Önce bilgisayarınza modifiyesiz bir cd ile kurmanızı tavsiye ederim. Eğer gene kapanıyor ise;
Donanımsal bir sorun olabilir. Benim başıma gelen olaylar şunlardan sorun çıktı:

1- Ekran kartında fan var ve dönmüyor ise kısa devredir ondan yapabilir.
2- işlemci ile soğutcuya tam oturmamıştır aşırı yük binince kapanır.
3- Ram lerinden biri problemli olabilir.
Kullanıcı avatarı
Mu®aT
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 762
Kayıt: 01 Nis 2007, 11:36

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen Mu®aT »

yeni ram aldıktan sonra oldu bu sorun
ama mhz si falan aynı

modifiyesiz cd derken ne kastettiniz
açıklayabilirmisiniz
Kullanıcı avatarı
drog_1
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1329
Kayıt: 15 Mar 2006, 16:40

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen drog_1 »

yeni ram aldım derken ekleme yaptığını varsayıyorum.
sadece ramları tek tek takıp çıkartarak dene
muhtemelen uyumsuz olan ya da doğrudan yanmış olan çıkar karşına
sıralama da önemli slotlarda
bence ram üstüne git
(ram değişikliği nedeniyle yakmışlığım vardır :) niye girmiyo bu derken girdi ama cüzdana girdi :)) )
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen Mendenn »

Modifiyesiz WinXp demek, işletim sistemin orjinal ile kur. Yani Cd ye sonra internet explorer 8 , winamp, winRAR gibi programlar ve ekstra sürücüler eklenmemiş hali. ama dediğine bakılır ise sorunun Ramdan kaynaklı gibi...
Kullanıcı avatarı
Mu®aT
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 762
Kayıt: 01 Nis 2007, 11:36

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen Mu®aT »

ekleme yaptım evet
yani eski ram sonrada yeni rami deneyim öylemi
doğrumu anlamışım :)
Kullanıcı avatarı
drog_1
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1329
Kayıt: 15 Mar 2006, 16:40

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen drog_1 »

hem tek tek dene
hem de ikisini birlikte ama farklı yuvaya takarak dene
inan o bile farkettiriyor...

kolay gele...
Kullanıcı avatarı
Mu®aT
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 762
Kayıt: 01 Nis 2007, 11:36

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen Mu®aT »

mendenn yazdı:Modifiyesiz WinXp demek, işletim sistemin orjinal ile kur. Yani Cd ye sonra internet explorer 8 , winamp, winRAR gibi programlar ve ekstra sürücüler eklenmemiş hali. ama dediğine bakılır ise sorunun Ramdan kaynaklı gibi...
peki modifiyesiz xp varmıdır forumda
link verebilirmisiniz size zahmet
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Önemli bir sorun

Mesaj gönderen Mendenn »

Link geçersiz
Cevapla

“Genel bilgiler ve ipuçları” sayfasına dön