Take ownership özelliğini sağ menüye ekleyelim.

Windows 7 hakkinda bilgi , ipucu ve tecrübe paylasim alanidir
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Take ownership özelliğini sağ menüye ekleyelim.

Mesaj gönderen Mendenn »

Take ownership nedir? ne işime yarar?
Kısa bir dosya yada klasöre erişmek için administrator yetkisi yetmiyor. Ownership yetiksinide almak zorunda kalıyorsunuz. işte bunu kısa yoldan elde etmek için:

Yüklemek için bu aşadağıdaki kodu metin dosyasına yazıp farklı kayıt seçeneğinden, uzantısı reg olarak şekilde kayıt ediniz.

Takeownership.reg gibi...

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas]
@="Take Ownership"
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas]
@="Take Ownership"
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\" /grant administrators:F /t"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\" /grant administrators:F /t"

beyeğenmedim bunu iptal etmek istiyorum der iseniz.

iptal etmek için kod:

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00


[-HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas]

[-HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas]
Bu kod sordum.com olarak bazı registry kayıtları arasında verilmişti.

windows 7 x86 yada x64 lar icin bazi registry ayarlari


kod ile filan uğraşmak istemiyorum. Küçük bir programçık filan yok bu iş için der iseniz:

Resim

ownership.zip

Yazan: Mendenn
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53923
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19743 kez
Teşekkür edildi: 11976 kez

Re: Take ownership özelliğini sağ menü ekleyelim.

Mesaj gönderen velociraptor »

Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Take ownership özelliğini sağ menüye ekleyelim.

Mesaj gönderen burak35 »

Windows ve system32 dizinlerinde denememek lazım bunu. Sistemin sapıtabilme ihtimali var. Öyle okumuştum biryerlerde.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: Take ownership özelliğini sağ menüye ekleyelim.

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

burak35 yazdı: 25 Oca 2025, 15:12 Windows ve system32 dizinlerinde denememek lazım bunu. Sistemin sapıtabilme ihtimali var. Öyle okumuştum biryerlerde.
Ben kullanıyorum bir sıkıntısını görmedim sonuçta sistem dosyalarını silersen sorun çıkabilir fakat silmeden sahipliğini alınca sorun yaşamadım.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Take ownership özelliğini sağ menüye ekleyelim.

Mesaj gönderen burak35 »

Ben kullanmadım bu özelliği. Pek önermem.
Cevapla