ağda bazı bilgisayarlar şifre istiyor?(vaka)

Internet konusunda bilgi ve ipuçları paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
burak_dalkir
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2208
Kayıt: 15 Mar 2006, 10:10
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez
İletişim:

ağda bazı bilgisayarlar şifre istiyor?(vaka)

Mesaj gönderen burak_dalkir »

soru: ağımı kurdum sorunsuz şekilde çalışıyordu. şimdiyse ağda bazı bilgisayarlara bağlanmak istediğimde şifre istiyor. nedeni nedir?

cevap: şifre isteyen bilgisayardan ağnızı tekrar kurun aynı ağ ismiyle. sonrasında herhangi bir dosyaya paylaşım verin sorununuz çözülecektir. sorununuzun nedeni ise bilgisayarınızdaki tüm paylaşım dosyalarının kendisini iptal etmesidir.

saygılarımla
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3844
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: ağda bazı bilgisayarlar şifre istiyor?(vaka)

Mesaj gönderen loveme »

Ağdaki bilgisayarların ağı görmesi için ağ kurduktan sonra şifre istemesini nasıl sağlarız?
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: ağda bazı bilgisayarlar şifre istiyor?(vaka)

Mesaj gönderen modestus »

guest'e şifre verdiğinde olması lazım.
Kullanıcı avatarı
burak_dalkir
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2208
Kayıt: 15 Mar 2006, 10:10
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez
İletişim:

Re: ağda bazı bilgisayarlar şifre istiyor?(vaka)

Mesaj gönderen burak_dalkir »

bilgisayarıma sağ tıklayıp yönet diyoruz. oradan kullanıcılardan yada users dan guesti seçiyoruz. sağ tıklayıp parola belirle diyoruz. ama kullanacağımız hesabımızında guest hesabı üzerinden açılmış olması lazım ki şifre istesin. admin olarak açarsınız yine şifre istemez yada ağ şifreleme programları kullanabilirsiniz. onlarda bilgisayarınızı kasacaktır. yada eğer switch inizin öyle bir özelliği var ise switch üzerinden de portlara şifre verebilirsiniz.

saygılarımla
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3844
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: ağda bazı bilgisayarlar şifre istiyor?(vaka)

Mesaj gönderen loveme »

şifreleme işlemlerini biraz daha açar mısınız?ZTE 4 portlu modem kullanıyorum.Ağ bağlantılarından ev veya küçük iş ağ kur var.Normal ağ bağlantılarım var.Şifrelemeyi güvenlik olsun diye yapmak istiyorum.Şİfrelemede kastım her bilgisayarı açtığımda şifre istemesin.Sadece tanımlı olan bilgisayar şifreyi kabul etsin ve bağlansın.Bu belirlediğim şifre dışında hiç bir bilgisayar bağlanamasın ancak şifre girdiğinde ağı tanıyabilsin.Bu şekilde düşündüm güvenli olur mu diye.
Kullanıcı avatarı
burak_dalkir
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2208
Kayıt: 15 Mar 2006, 10:10
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez
İletişim:

Re: ağda bazı bilgisayarlar şifre istiyor?(vaka)

Mesaj gönderen burak_dalkir »

eğer modeminiz port şifrelemeyi destekliyorsa ancak bu işlemi yapabilirsiniz yada guest hesabınıza şifre koyarsanız yine şifreyi bilenler girebilir. ama yukarıda da dediğim gibi guest hesabı etkin ve guest hesabı üzerinden oturum açmanız gerekli unutmayın. başka türlü şifreleme yapılmaz. ama bu şekilde güvenli olacağını düşünüyorsanız yanılırsınız. zaten ev içerisinde dağıtım yaptığınızda büyük ihtimalle neti de dağıtıyorsunuzdur ki anladığım kadarıyla siz nete de bir sınırlama getirmek istiyorsunuz. bu yüzden güvenlik diyorsunuz. ama bu sadece insanı çileden çıkarıyor. başka bir güvenliği yok. bir taraftan yapıp diğer taraftan bozmak gibi bir şey oluyor. guest hesabıyla açtığınızda bildiğiniz gibi sınırlıdır herşey.
Cevapla