Grafik Cok Kötü Napabilirim

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Grafik Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen seheryeli »

Selam arkadaslar, sanirim girafiktendir, pc de görüntü o kadar kötüki xp yüklü idi grafik durdugu yerde gidiyor yüklüyorum tutmuyor sistemi degistirdim vista yükledim yine ayni, aslinda format atinca normalde düzelmesi gerek ama malesef aynisi, acaba nedendir icerden bir sey olabilirmi, görüntü cok kötü ne yapabilirim saygilar
Kullanıcı avatarı
uçs
Petabyte3
Petabyte3
Mesajlar: 7801
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen uçs »

Ekran kartı ile ilgili olabilir.. :!:
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen seheryeli »

nedir o zaman ana kartin degismesimi lazim?
Kullanıcı avatarı
uçs
Petabyte3
Petabyte3
Mesajlar: 7801
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen uçs »

Yok anakartla ilgisi yok..Ekran kartını başka bir PC ye takarak deniyebilirsin.. :!:
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen seheryeli »

Pc nin icinden pek anlamiyorum, görüntülü yollayabilirmisiniz memmun olurum
Kullanıcı avatarı
yesilaygunes
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2305
Kayıt: 24 Kas 2009, 14:40
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 14 kez

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen yesilaygunes »

monitör kablosunu takılı oldugu parça ekran kartı oluyor. çıkarıp takması kolay :)
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen seheryeli »

ondan iki tane, öbüründe hic göstermiyor
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53907
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19713 kez
Teşekkür edildi: 11958 kez

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen velociraptor »

Öncelikle ekran kartinizin (grafik karti) ne oldugunu everest ile ögrenin , bakalim harici mi dahili bir kart mi , harici degilse Anakart ile bütünlesiktir bu gibi durumlarda eger anakart destegi de varsa harici bir ekran karti alip takmak soruhu cözecektir , yok eger harici bir kart ise zaten slot undan cikartip yenisini taktiginizda sorunun giderilmesi gerekir
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen seheryeli »

sanirim harici, cünkü dedigim gibi iki tane öbürü hic göstermiyor suanki sonradan takilmistir bence, zaten pc pek güclü birsey degil sadece cocuklar icin yeterli yoksa ugrasmaya degmez, benim ögrenmek istedigim onun belirli bir numarasi varmidir ana kartla uyum saglamasi icin yoksa her hangi bir grafik karti alip takabilirmiyiz
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53907
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19713 kez
Teşekkür edildi: 11958 kez

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen velociraptor »

ugrasmaya degmez ise sonradan takili olani cikarin , anakarttaki devreye girecektir
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen seheryeli »

evet öyle yapacagim suan format devam ediyor sanirim hata kesin girafikten, cünki format ekraninda bile komik komik renkler var hic raslamamistim buzamana kadar cok format attim böyle bir renk görmemistim

sonradan takili olani cikardim ama öbürüne taktim hic göstermiyor, acaba ondan cikan kabloyu bir yere takacakmiyim, ama ana kartin üzerinde takilacak yer yok öbür girafik anakartta sabit,acaba ana kartmi bozuk
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen modestus »

biosda otomatiğe ayarlı değilse anakarttaki grafik kartı göstermez.
büyük ihtimal ekran kartın bozuk.
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen seheryeli »

ama bios otomatikte olmassa zaten format atarken cd yi bot olarak tanimaz, bilmiyorum dogrumu
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen modestus »

şimdi o dediğin otomatik olayı farklı dvd değilde ekran kartıyla alakalı.
anakartın ekrankartlıysa (onboard) iki ayarı vardır birisi seçiminize göre "devamlı (onboard) yada (harici)devrede kalsın" şeklinde,diğeride "dıştan takılan ilk çalışsın" şeklinde ikinci seçenek seçilirse dışardan takılan ekran kartı hep ilk seçenek olur yani tarkanında dediği gibi çıkarttığın anda anakarttakine geçer. eğer o seçenek seçili değilse çıkış hep dıştan takılandadır ve monitor diğerinde çalışmaz.
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Grafig Cok Kötü Napabilirim

Mesaj gönderen seheryeli »

biosta ne geciyordu hocam ingilizce displaymi idi ekran, nereye girecegizki baiosta, ama buzamana kadar normal calisiyordu yani biostan kendiliginden ayarlar degisebilirmi
Cevapla