pc temizlemek için hava kompresör kullanılır mı?
-
tasarımcı77
- Kilobyte4

- Mesajlar: 797
- Kayıt: 06 Eki 2010, 09:10
pc temizlemek için hava kompresör kullanılır mı?
pc temizlemek için hava kompresörü kullanılır mı? kasayı nasıl tutupta temizlemeliyim? donanımlara uzaklık ne kadar olmalı, ne kadar süre ile tutmalıyım? fazla hava üflemedenmidir bir keresinde windows göçtü...
Re: pc temizlemek için hava kompresör kullanılır mı?
kasa temizlemek basit gibi görünür ama bilmeyenler için bazı püf noktaları var:
1-elektrik fişi ve diğer bağlantılar sökülüp kasa dışarı çıkartılmalı.
2-komprasörle yada başka bir fanlı basınçlı hava kaynağıyla temizlenmeli.
tozu kasadan uzaklaştıracak kadar basınç yeterlidir abartmamak lazım.
3-dışardan hava verip kasayı kapatmak tozları başka yerlere daha sağlam girip tıkanmalara sebep olacağından temizlerken parçaların (ram,hdd kabloları,psu kabloaları,işlemci v.s),sökülmüş olması en iyi sonucu verir.
4-parçaları geri takmadan önce kasanın içinde vida veya başka bir parçanın kalmış olabileceği düşünülerek dikkatlice gözle kontrol edilmeli, kart soketlerinin mutlaka kolonyalı pamukla yada silgiyle iyice temizlenmeli,ayrıca kartın gireceği yuvanında temiz olmasına dikkat etmek gerekiyor.
5-garantisi bitmişse ve ilk defa sökülüyorsa mutlaka psu'da sökülmeli fanı değiştirilmeli (yağlanmamalı yağ geçici çözümdür)
6-işlemcinin mutlaka termal macunu tazelenmeli,bunun için eski macun alkolle yada bir damla makina yağıyla varsa sprey temizleyiciyle temizlenmeli,macun işlemcinin tam ortasına kibrit başı büyüklüğünde üç damla kadar sıkılmalı
7-toplarken neyi nerden çıkardığınızı not etmeli takarken aynı yerlere takmalı böylece uğraşmamış olursunuz.
1-elektrik fişi ve diğer bağlantılar sökülüp kasa dışarı çıkartılmalı.
2-komprasörle yada başka bir fanlı basınçlı hava kaynağıyla temizlenmeli.
tozu kasadan uzaklaştıracak kadar basınç yeterlidir abartmamak lazım.
3-dışardan hava verip kasayı kapatmak tozları başka yerlere daha sağlam girip tıkanmalara sebep olacağından temizlerken parçaların (ram,hdd kabloları,psu kabloaları,işlemci v.s),sökülmüş olması en iyi sonucu verir.
4-parçaları geri takmadan önce kasanın içinde vida veya başka bir parçanın kalmış olabileceği düşünülerek dikkatlice gözle kontrol edilmeli, kart soketlerinin mutlaka kolonyalı pamukla yada silgiyle iyice temizlenmeli,ayrıca kartın gireceği yuvanında temiz olmasına dikkat etmek gerekiyor.
5-garantisi bitmişse ve ilk defa sökülüyorsa mutlaka psu'da sökülmeli fanı değiştirilmeli (yağlanmamalı yağ geçici çözümdür)
6-işlemcinin mutlaka termal macunu tazelenmeli,bunun için eski macun alkolle yada bir damla makina yağıyla varsa sprey temizleyiciyle temizlenmeli,macun işlemcinin tam ortasına kibrit başı büyüklüğünde üç damla kadar sıkılmalı
7-toplarken neyi nerden çıkardığınızı not etmeli takarken aynı yerlere takmalı böylece uğraşmamış olursunuz.
-
tasarımcı77
- Kilobyte4

- Mesajlar: 797
- Kayıt: 06 Eki 2010, 09:10

