Tek tıklamakla pc yi kapama

PC hakkındaki genel bilgi ve ipucu paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Cem UĞUR
Bit
Bit
Mesajlar: 22
Kayıt: 19 Haz 2010, 19:19
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Tek tıklamakla pc yi kapama

Mesaj gönderen Cem UĞUR »

Bilgisayarımızı kapatmak için genellikle başlat menüsünü ya da Alt+F4 tuş kombinasyonunu kullanırız. Biz şimdi bilgisayarımızı tek tıklamayla kapatmak için bir kısayol yapacağız.

Masaüstüne gelin ve farenin sağ tuşuna basın, yeni/kısayol seçeneklerini seçin. Ekrana gelen komut satırı kısmına %windir%\System32\shutdown.exe -s veya bilgisayar hiçbir uyarı göstermeden açıkta kalan programlarla birlikte otomatik kapansın istiyorsanız %windir%\System32\shutdown.exe -s -f -t 00 yazın ve "İleri" butonunu tıklayın. Gelen ekranda kısayolunuza bir isim verin ve "Son" butonunu tıklayın. Kısayolunuz masaüstünde hazır. Şimdi bir de bu kısayola bir tuş atayalım. Kısayolun üzerinde farenin yine sağ tuşuna basıyoruz ve "Özellikler"i seçiyoruz. Gelen ekranda kısayol tuşu yazan kısmı tıklıyoruz ve hangi tuşa kısayol atamak istiyorsak (örneğin F12) o tuşa basıyoruz. Artık bilgisayarımızı tek tıklamayla ya da tek tuşa basarak kapatabileceğiz.
Kullanıcı avatarı
uçs
Petabyte3
Petabyte3
Mesajlar: 7801
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek

Re: Tek tıklamakla pc yi kapama

Mesaj gönderen uçs »

Ben klavye üzerinden POWER tuşuna basarak tek tuşla kapatıyorum.. :)
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Tek tıklamakla pc yi kapama

Mesaj gönderen modestus »

teşekkürler..
yerine taşındı.
Cevapla

“Genel bilgiler ve ipuçları” sayfasına dön