Öğrenciler F ile Q arasında kaldı

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
uçs
Petabyte3
Petabyte3
Mesajlar: 7801
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek

Öğrenciler F ile Q arasında kaldı

Mesaj gönderen uçs »

Resim

Milli Eğitim Bakanlığı'nın, bilgisayarlarda Türk tipi F klavye kullanılmasını teşvik etmek için hazırladığı genelgeye rağmen okulların Q'da ısrar etmesi, öğrencileri zor durumda bırakıyor.

Okullar, bilgisayarları hayırseverlerin bağışladığını, yapabilecek fazla bir şeyleri olmadığını savunuyor. Bakanlık, Türkçeye en yatkın klavyenin F olduğunu, diğerinin ise hantal yapısı yüzünden tamamen kaldırılması gerektiğini söylüyor. Klavye yarışmalarında Türklerin 56, ABD'nin ise sadece bir şampiyonluğu olduğuna dikkat çeken F klavyenin mucidi, eğitmen İhsan Yener ise ısrarla Q klavye kullananları bilinçsizce sigara içenlere benzetiyor.

Ticaret meslek lisesi öğrencisi Arda Gün, okullarında birkaç tane F klavye olduğunu fakat çoğunlukla Q'yu kullandıklarını anlatıyor. Öğretmenlerin kendilerini yönlendirdiğini belirten Gün, Türkçe öğretmenlerinin F, bilgisayar öğretmenlerinin ise Q klavyeyi tavsiye ettiğini ifade ediyor. Arkadaşı Canan Yıldız da kafalarının karıştığına dikkat çekiyor: "Genelge var deniyor ama önce öğretmenler çiğniyor." İsimlerinin açıklanmasını istemeyen bazı okul müdürleri ise bilgisayarları hayırseverler bağışladığı için klavyelerinin değiştirilmesinin mümkün olmadığını savunuyor: "Bakanlık bilgisayar vermediği gibi hayırseverin getirdiği klavyeyi de değiştirmemizi istiyor. Sanki ödeneğimiz var da biz değiştirmiyoruz. Bağış almak da yasak. Gelin işin içinden çıkın."

veteknoloji
Kullanıcı avatarı
Devils
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 679
Kayıt: 31 Ağu 2007, 23:27
cinsiyet: Erkek

Re: Öğrenciler F ile Q arasında kaldı

Mesaj gönderen Devils »

Okullarda F klavye kunlanılıyor ama çaresını buldum ayarlardan Q yapıyorum tuşları ezbere bildiğimden sorun yaşamıyorum :)
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Öğrenciler F ile Q arasında kaldı

Mesaj gönderen modestus »

bir klavye 5tl, öğrencilere söyleseler orası klavyeden geçilmez; bu kadarmı sığır bunlar.
Kullanıcı avatarı
tasiyici
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1452
Kayıt: 23 Şub 2008, 19:26
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 27 kez
Teşekkür edildi: 13 kez

Re: Öğrenciler F ile Q arasında kaldı

Mesaj gönderen tasiyici »

genebirileri para kazansın diye yapıyorlar gibime geliyor metin abi
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19732 kez
Teşekkür edildi: 11968 kez

Re: Öğrenciler F ile Q arasında kaldı

Mesaj gönderen velociraptor »

modestus yazdı:bir klavye 5tl, öğrencilere söyleseler orası klavyeden geçilmez; bu kadarmı sığır bunlar.
Aynen öyle memleket Mutant ve sığır dolu
Kullanıcı avatarı
artung
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 274
Kayıt: 15 May 2006, 19:18
cinsiyet: Erkek

Re: Öğrenciler F ile Q arasında kaldı

Mesaj gönderen artung »

mutant ve sığır :D :)) hahaha katılıyorum
Kullanıcı avatarı
Devils
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 679
Kayıt: 31 Ağu 2007, 23:27
cinsiyet: Erkek

Re: Öğrenciler F ile Q arasında kaldı

Mesaj gönderen Devils »

Her yere para saçıyorlar böyle şeylerde ellerini ceplerine atmıyorlar .
Cevapla

“Teknoloji ve bilim haberleri” sayfasına dön