donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

PC hakkındaki genel bilgi ve ipucu paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen modestus »

donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa.
denetim masası>sistem>donanım>aygıt yöneticisine gelin,bilinmeyen aygıta sağ tıklayın,özellikler>ayrıntılara gelin orada açılan pencerede DEV kısaltmasının karşısındaki rakamları aşağıdaki siteyi açıp gereken yerlere yazalım.

Kod: Tümünü seç

http://www.pcidatabase.com/
Resim
search tıklandığında bilinmeyen aygıtın adını soyadını size veriyor,size kalan donanımın internetten sürücüsünü bulup yüklemek. :D

Genis aciklama:
Bilgisayarımıza yeni bir işletim sistemi kurduk ve sıra sürücüleri kurmaya geldi ancak sürücü model ve üreticilerini bilmiyoruz. Bilgisayarım-Özellikler-Donanım-Aygıt Yöneticisi yolundan sürücüleri kontrol ediyoruz ve şu ekranla karşılaştık....

Resim

Yapmamız gerekenlere başlıyalım.
1) İlgili sürücüyü sağ tıklayıp Özellikler seçeneğini tıklıyoruz.

Resim

2) Üstteki sekmelerden Ayrıntılar tıkladığımızda karşımıza ilgili sürücü için bir kod gelecektir. Resimde belirttiğim yerler sürücülerin modelini ve üreticisini gösterir.

Vendor ID : Üretici Kodu
Device ID : Model Kodu

Resim

3) Artık bulduğumuz kodlara göre sürücümüzü aramaya geldi sıra.

http://www.pcidatabase.com
sitesinden bulduğumuz kodlara göre arama yapalım...

Resim

4) Sürücü üreticisini bulalım...

Resim

5) Sürücü modelini bulalım...

Resim
Kullanıcı avatarı
leone
Byte2
Byte2
Mesajlar: 87
Kayıt: 29 Nis 2008, 10:13

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen leone »

cok güzel teşekkürler..
Kullanıcı avatarı
Kripteks®
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3564
Kayıt: 12 Ara 2006, 12:44
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 3 kez
İletişim:

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen Kripteks® »

gsel bilgi saol modestus
Kullanıcı avatarı
uçs
Petabyte3
Petabyte3
Mesajlar: 7801
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen uçs »

Teşekkürler dostum.. :)
Kullanıcı avatarı
skinnycem
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 669
Kayıt: 19 Mar 2006, 18:32
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2 kez
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen skinnycem »

teşekkürler
ozkanaydin
Bit
Bit
Mesajlar: 6
Kayıt: 21 Mar 2006, 20:54

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen ozkanaydin »

Çok saol. Gerçekten mükemmel bir paylaşım.
Kullanıcı avatarı
Quarentina
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 451
Kayıt: 03 Nis 2007, 21:24

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen Quarentina »

teşekkürler
Kullanıcı avatarı
tasiyici
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1452
Kayıt: 23 Şub 2008, 19:26
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 27 kez
Teşekkür edildi: 13 kez

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen tasiyici »

yararlı bilgi için sağol
bahadır
Byte1
Byte1
Mesajlar: 35
Kayıt: 18 Eyl 2008, 21:38
cinsiyet: Erkek

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen bahadır »

ROOT\MS_PSCHEDMP\0001 die bir kod cıktı ne yapmamız gerekiyor ?şimdiden saol..
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen modestus »

dev yazısının karşılığında bir değer olması lazım yoksa bu sitede bulamazsın,yada iyi araştır dev kelimesi olması lazım.
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen Mendenn »

süper bir bilgi. Sağol işime yarayacak...

Vendor ID = 8086 (Üreticinin Kodu)
Device ID = 27DC (Cihazın Kodu)

PCI Database sitesine girip aygıt kodunu ya da üretici kodunu girince cihazımınız modelini öğrenerek en zor görevi başarmış bulunuyoruz.Modelin sürücüsünü bulmak için Google‘a girmeniz yeterli.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen velociraptor »

Resimli anlatim ilave edilmistir
Kullanıcı avatarı
artung
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 274
Kayıt: 15 May 2006, 19:18
cinsiyet: Erkek

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen artung »

eet ekran kartında işlem tamam ama diğerlerinde olmuyor
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen velociraptor »

4 defa basvurdum ve ne yazikki hicbirinde bu yöntem isime yaramadi , ilginc
Kullanıcı avatarı
xd3m3x
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 245
Kayıt: 27 Ara 2006, 15:02

Re: donanımınız "bilinmeyen aygıt" görünüyorsa

Mesaj gönderen xd3m3x »

arkadaşlar elimde bir webcam var minton marka ama diğer numaraları yok, sadece minton yazıyor driverini bulamadım
aygıtın kimliği
USB\VID_0AC8&PID_0323\5&226775F6&0&2

vista için
Cevapla

“Genel bilgiler ve ipuçları” sayfasına dön