İngiltere’de ilk kez bir kadının rahmine, meme kanserine yol açan geni tasımayan embriyo yerlestirildi. Sunday Times Gazetesi’nin haberine göre bu islem, dogacak bebegin kalıtımsal meme kanserine yakalanma ihtimalinin tümüyle bertaraf edilmesi anlamını tasıyor.
Doktorların 27 yasındaki anne adayının bütün embriyolarını inceledikleri, yüzde 50’nin üzerinde ihtimalle bebegin ileriki yaslarda meme kanserine yakalanmasına yol açan geni tasımayanları seçtikleri bildirildi. Anne adayının esinin, ailesinde söz konusu geni tasıyan kisilerin çoklugu nedeniyle embriyoların incelenmesine karar verdigi belirtildi. Çiftin ürettikleri 11 embriyonun besinde BRCA-1 adı verilen meme kanserine yol açan genin bulunmadıgı belirlendi ve bunlardan ikisi anne adayının rahmine yerlestirildi. Adının açıklanmasını istemeyen 14 haftalık hamile kadın, esinin ailesinden bütün kadınların gögüs kanserli olduklarını belirterek "Ailemizde yasları 27 olan ve gögüs kanserine yakalanan kadınlar bile var. Biz sansımız varken bu ihtimali tümüyle bertaraf etmek istedik" dedi.
Bu Bebekte Kalitimsal Meme Kanser Rİskİ Sifir
- uçs
- Petabyte3

- Mesajlar: 7801
- Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
- cinsiyet: Erkek
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53895
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19700 kez
- Teşekkür edildi: 11956 kez

