Open Suse ( Vista'dan İyi Linux )

Linux ve Unix tabanli isletim sistemlerini hep beraber tanıyıp öğreneceğiz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Squirrel
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 677
Kayıt: 16 Eki 2007, 18:30

Open Suse ( Vista'dan İyi Linux )

Mesaj gönderen Squirrel »

Open Suse ( Vista'dan İyi Linux )

Resim

Öncellikle hiç bilmeyenler için OpenSUSE nin bir linux dagıtımı oldugunu belirtelim,yani bir isletim sistemi(windows a alternatif diyebiliriz..)..En önemli özelligi ücretsiz olması...Tabi bunu duydugunuzda aklınıza hemen ücretsizse "yaramaz" kelimesi geliyor..Ancak biraz bahsedince OpenSUSE ye geçmek için can atacak hale gelebilirsiniz...
Özelliklerini (yani sadece benim aklıma gelenleri )söyle sıralıyayım...

1-) Virüslerle ugrasmak zorunda degilsiniz.Çünkü webde dolasan virüsler windows için yapılmıs.Linux ları etkilemez.
2-)Office ,winamp , media player , nero ve adobe reader gibi en çok ihtiyaç duyulan programlara oldukça kaliteli alternatifler OpenSUSE yle birlikte gelir.
3-)Kuskusuz Windows kullanıcıları Adobe Reader ,Winamp , Media Player ,İnternet Explorer in bilgisayarı ne kadar kastıgını bilir..Bu Programların Linux alternatifleri kesinlikle çok daha hızlı çalısırlar ,islev olarak eksileri degil artıları vardır..
4-)İnternette program aramak zorunda kalmazsanız.Dünya üzerinde binlerce Linux gelistiricisinin katkıda bulundugu program deposuna sahiptir.Ve bu programların en çok kullanılanlarını sizin için sistem bulur size kalan iki tık....
5-)Vista nın özendigi görünüm(yanlıs duymadınız Vista nın o essiz zannettigimiz görüntüsü Linux tan özenilmistir)..
6-)Donanım tanımada isletim sistemleri arasında vista yla birlikte en ön sıradadır
7-)Bunca özellige ragmen oldukça hızlıdır..512 ram 64 mb ekran kartı essiz bi sistem kullanmanıza yetecektir...
Bütün bu güzellikler + hız + ücretsiz ibaresi birlikte olur mu atıyorsun diyorsanız...Arkasında novell gibi bi sirket olunca bi süre ücretsiz dagıtılması olagandır diyorum. ha eklemeyi unutmayayım normalde ücretsiz degil novell 70 $ a satıyor..sık kutuyla falan ama yine novell ücretsiz olarak netten indirilmeisne izin veriyor..
Son Olarak Valla Yalan Söylemiyorum Bütün Bu Güzellikler Harbi..
Kullanıcı avatarı
lion
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 387
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:11
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen lion »

bu görüntüleri belki izleyeniniz vardır izlemeyenler için izlemenizi tavsiye ederim,dehset

Kod: Tümünü seç

http://www.youtube.com/watch?v=I2S-82376fs
Kullanıcı avatarı
lion
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 387
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:11
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen lion »

arkadaslar,dün open suse 10.3 ü indirdim ve bilgisayarıma kurdum,ama sonuç tam bir hayal kırıklıgı oldu benim için,neden derseniz hiç bir islem yapamadım,sadece masaüstü bana baktı ben ona baktım.linuxun neden yaygın olarak kullanılmadıgını anladım.çogu islem komut sistemiyle çalıyor,insan kendini hayatında hiç bir bilgisayar görmemis gibi hissediyor(beni tanıyanlar bilgisayar bilgimi bilir)tam bir pc cahili oluyorsunuz.hız konusuna gelince vista ve xp bana daha hızlı geldi,belki hızlandırmak için baska islemler yapamak gerekiyordur bilemiyorum.yani linux tecrübesi benim için tam bir felaketti,linux bu haliyle bırakın normal pc kullananları hiç bilgisayar kullanmayanları bile pc den sogutur,iste bu sebebplerden dolayı xp kullanıcılarının kullanabilmesi için xp için sürüm çalısmaları yapıyolarmıs,zaten dogrusu da bu olur,eger öyle bir sürüm çıkarsa o zaman yine deneriz ama bu haliyle tam bir felaket.kanaatim su oldu linux kullanabilmek için en az 6 ay özel ders almak lazım,ha birde o alıstıgınız programlar ve oyunlardan vazgeçmek zorundasınız,kaç kisi vazgeçer bilemiyorum?sizin anlıyacagınız xp bizim kanımıza islemis benim için degismesi imkansız gibi görünüyor
Kullanıcı avatarı
Squirrel
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 677
Kayıt: 16 Eki 2007, 18:30

Mesaj gönderen Squirrel »

çok haklısın lion aslında
Kullanıcı avatarı
kevserkan
Bit
Bit
Mesajlar: 19
Kayıt: 23 Eyl 2007, 00:26

Mesaj gönderen kevserkan »

arkadaslar simdi anlamadım siz bu sistemi tavsiye ediyonuzmu etmiyonuzmu basta dehset vahset mükemmel dediniz izledim sistemi you tube dan sonrada ise yaramaz demissiniz

Son kararınız nedir?
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Mesaj gönderen Ensatech »

Windowsun kurdu oldugumuzdan linuxun de kurdu olmadan kullanmak can sıkıcı olur konsoldan komutlarla ayarlar ve yüklemeler yapılıyor bu kodlar hazır olarak internette bulunabiliyor ama fare kullanarak yüklemek kadar eglenceli olmayabilir :)
Kullanıcı avatarı
kevserkan
Bit
Bit
Mesajlar: 19
Kayıt: 23 Eyl 2007, 00:26

Mesaj gönderen kevserkan »

anladım dostum tesekkürlerr
Kullanıcı avatarı
lion
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 387
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:11
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen lion »

istersen kur ve dene ama bir daha yanına yaklasmıcana eminim
mfc61
Bit
Bit
Mesajlar: 20
Kayıt: 23 Eki 2007, 23:55

Mesaj gönderen mfc61 »

Size tavsiyem Pardus 2007.3
2008de az kaldı çıkmak üzere. PC'mde suan pardus kurulu.

ayrıca bu özellik open suse nin getirdigi bir özellik diil Compiz Fusion'ın getirdigi bir özellik. bunuda f12 ile konsolu açıp yükleyebilirsiniz..

LÜTFERN TÜRKİYENİN İsLETİM SİSTEMİNİ KULLANALIM
Kullanıcı avatarı
mayhemious
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 648
Kayıt: 17 Kas 2007, 13:14
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen mayhemious »

BENCE pardus Linux un Türkçeye çevrilmis halidir. Türkiyenin isletim sistemi olarak lanse edilse bile tüm var olan programları diger linux versiyonlarında vardır. Türkiye ye özel bisey degil yani :)
Cevapla

“Linux ve Unix tabanli isletim sistemleri” sayfasına dön