xpde anakart ses kartı driverinı görmemesi çözüldü
- loveme
- Terabyte1

- Mesajlar: 3844
- Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür edildi: 117 kez
- İletişim:
xpde anakart ses kartı driverinı görmemesi çözüldü
Yeni bir tane gigabyte anakart aldım...Bütün driverlarını otomatik olarak açtı kapadı makina kurulum tamamladı...Ancak ses kartı driverini intall yaptığımız halde başlat-ayarlar-denetim masası-ses efekti ve aygıtı kısmındaki tüm yerlerdeki imleçleri ne ileri ne de geri olarak yukarı aşağı olarak mouse yapılan ses ayarlamaların pasif konumda yani hiç bir işlem yapamıyorsunuz...Bu sorunu nasıl çözerim?Masa üstündeyken saat kısmındaki yerde ses aygıtı yok...
teşekkürler
teşekkürler
En son loveme tarafından 11 Nis 2010, 20:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
kısaca ses kartı yüklenmemiş.
kendi cd'side olsa everest ile ses kartının modeline bak, aygıt yöneticisinden ses sürücüsünü bul (sarı ünlem işaretli olması lazım) güncelleme yoluyla tekrar yükle.
kendi cd'side olsa everest ile ses kartının modeline bak, aygıt yöneticisinden ses sürücüsünü bul (sarı ünlem işaretli olması lazım) güncelleme yoluyla tekrar yükle.
- loveme
- Terabyte1

- Mesajlar: 3844
- Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür edildi: 117 kez
- İletişim:
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
Anakartı yeni aldım ve tüm driverlarını kurdum ses yok...Ayrıca aygıt özelliklerinde her şey normal gözüküyor...
Orda sarı ünlem işaretide yok...
everestle baktım...Modeline baktım....İnternetten indirdim kurdum gene olmadı...Cd deki ile kurup baştan denedim olmadı...
Denetim masasında ses özelliklerindeki simgeler pasif yani sesi yükselt alçalt kısımları kullanılamıyor...Ses yok...
Ne yapabilirim?Anakartla ilgili bir ayarlama olabilir mi ya da başka neler deneyebilirim???
teşekkürler
Orda sarı ünlem işaretide yok...
everestle baktım...Modeline baktım....İnternetten indirdim kurdum gene olmadı...Cd deki ile kurup baştan denedim olmadı...
Denetim masasında ses özelliklerindeki simgeler pasif yani sesi yükselt alçalt kısımları kullanılamıyor...Ses yok...
Ne yapabilirim?Anakartla ilgili bir ayarlama olabilir mi ya da başka neler deneyebilirim???
teşekkürler
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
perfeckt uninsatll yada revo uninstall ile sürücüyü kaldırıp tekrar yükle.
yada alttakini yükleyip aygıtlar sekmesinden ses kartına ait tüm aygıtları kaldır.
ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software3/ ... ol1832.exe
yada alttakini yükleyip aygıtlar sekmesinden ses kartına ait tüm aygıtları kaldır.
ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software3/ ... ol1832.exe
- loveme
- Terabyte1

- Mesajlar: 3844
- Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür edildi: 117 kez
- İletişim:
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
Devices bölümüne tıkladığımda hy system diagnosticsli pencerede hy system diagnostics hatayla karşılaştı ve kapatılması gerekiyor.Bu durumdan dolayı özür dileriz diyor...
teşekkürler
teşekkürler
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
bunu dene.
Kod: Tümünü seç
http://rapidshare.com/files/370849314/hp.rar.html- loveme
- Terabyte1

- Mesajlar: 3844
- Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür edildi: 117 kez
- İletişim:
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü

Başka makinada da denedim.Bu resimdeki gibi oluyor...
Ne yapabilirim?Başka denenecek yol var mı bu driverlarla ilgili neden sorun çıkıyor anlamıyorum.Anakartın cdsi yanında olduğu halde ve bulduğunuz halde...Daha ne istiyorlar????Çözümü nedir bulabilmiş değilim...
teşekkürler
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
belki elli tane makinede çalıştırdım daha bir tanesinde bu hatayı vermedi.
içimizden arkadaşlarda denesin onlarda görecek program hatasız çalışıyor.
denediğin sistemler ham yani hata bildirim servisinin kapatılmadığı gereksiz servislerin çalıştığı ve bilinçsizce yükleme-kaldırma işlemlerinin yapıldığı sistemler.
bu program çalışmıyorsa ses kartı sürücüsüde sorun çıkartıyorsa sisteminin çok iyi bilen birisi tarafından elden geçirilmesi gerekir buradan verilen bilgiler uygulanamadıktan sonra boşa parmak ağrısından başka bir işe yaramaz.
denetim masaı>sistem>sistem özellikleri>gelişmiş>performans seçenekleri>veri yürütme engellemesinde tik üstte olması lazım.
ayrıca:
https://www.sordum.net/?p=3032
bilgisayarında büyük ihtimal kasperin göremediği malware yada başka bir zararlı var, malwarebytes antimalware ile tarat.
ses sürücülerini uninstall programlarıyla kaldırmayı dene..
bunları dene sonra devam edelim.
içimizden arkadaşlarda denesin onlarda görecek program hatasız çalışıyor.
denediğin sistemler ham yani hata bildirim servisinin kapatılmadığı gereksiz servislerin çalıştığı ve bilinçsizce yükleme-kaldırma işlemlerinin yapıldığı sistemler.
bu program çalışmıyorsa ses kartı sürücüsüde sorun çıkartıyorsa sisteminin çok iyi bilen birisi tarafından elden geçirilmesi gerekir buradan verilen bilgiler uygulanamadıktan sonra boşa parmak ağrısından başka bir işe yaramaz.
denetim masaı>sistem>sistem özellikleri>gelişmiş>performans seçenekleri>veri yürütme engellemesinde tik üstte olması lazım.
ayrıca:
https://www.sordum.net/?p=3032
bilgisayarında büyük ihtimal kasperin göremediği malware yada başka bir zararlı var, malwarebytes antimalware ile tarat.
ses sürücülerini uninstall programlarıyla kaldırmayı dene..
bunları dene sonra devam edelim.
- loveme
- Terabyte1

- Mesajlar: 3844
- Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür edildi: 117 kez
- İletişim:
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
Kod: Tümünü seç
bilgisayarında büyük ihtimal kasperin göremediği malware yada başka bir zararlı var, malwarebytes antimalware ile tarat.
Virus programı kurdum cd nin içinde olan nortonu ve onu aktifleşirdim 90 gün kullanım süresi verdi...Norton internet securty...
Denedikten sonra gene yazıcağım...
teşekkürler
- loveme
- Terabyte1

- Mesajlar: 3844
- Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür edildi: 117 kez
- İletişim:
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
Sorun oluyor gene ve peki;
1-Anakarta yeni bir ses kartı taksam sorun çözülür mü?
2-Sorun anakartla ilgili bilgisayar başlarken bios ayarlarından yapılabilir mi ve böyle bir şey var mı gigabyte anakart için????
teşekkürler
1-Anakarta yeni bir ses kartı taksam sorun çözülür mü?
2-Sorun anakartla ilgili bilgisayar başlarken bios ayarlarından yapılabilir mi ve böyle bir şey var mı gigabyte anakart için????
teşekkürler
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
eğer windows sürücüyü kaldırdığında görüyorsa biosda bir sorun yok demektir.
bazan hatalı kurulumdan kaynaklanan takılmalar olabiliyor bence kurcalanmamış bir windows bul tekrar yükleme yap.
dışardan ses kartı takarsan problemsiz çalışır ama onboard (tümleşik) ayarını kapatman lazım.
pahalıda sayılmazlar 5 dolara bile ses kartı var.
bazan hatalı kurulumdan kaynaklanan takılmalar olabiliyor bence kurcalanmamış bir windows bul tekrar yükleme yap.
dışardan ses kartı takarsan problemsiz çalışır ama onboard (tümleşik) ayarını kapatman lazım.
pahalıda sayılmazlar 5 dolara bile ses kartı var.
- loveme
- Terabyte1

- Mesajlar: 3844
- Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür edildi: 117 kez
- İletişim:
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
Bir kaç defa deniyeceğim ayrıca o verdiğiniz programla deneyeceğim orda device bölümde unstall için kullanıyoruz değil mi?
Onbord da tümleşik ses ayarını nasıl kapatabilirim ve harici ses kartını takıp kullanırım?
teşekkürler
Onbord da tümleşik ses ayarını nasıl kapatabilirim ve harici ses kartını takıp kullanırım?
teşekkürler
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
aygıtlar (device) bölümünden soldaki sürücüyü bulup sağdaki bölümde ne varsa sağ tık kaldır diyorsun, o kadar.

biosun çeşidini bilemediğim için sadece genel yazabilirim..
biosa del tuşuyla gir seçeneklere bak orada ses kartıyla ilgili seçenekler göreceksin zaten "enable" ise "disable" yap "on" ise "off" yap
aşağıdaki bios modelinde ac97 yazan seçenektir ve "disable" yaparsan anakartdaki ses çıkışı kapanır.

aşağıdaki gibi otomaik özelliği varsa harici kartı takınca bir işlem yapmana gerek kalmaz.


biosun çeşidini bilemediğim için sadece genel yazabilirim..
biosa del tuşuyla gir seçeneklere bak orada ses kartıyla ilgili seçenekler göreceksin zaten "enable" ise "disable" yap "on" ise "off" yap
aşağıdaki bios modelinde ac97 yazan seçenektir ve "disable" yaparsan anakartdaki ses çıkışı kapanır.

aşağıdaki gibi otomaik özelliği varsa harici kartı takınca bir işlem yapmana gerek kalmaz.

- loveme
- Terabyte1

- Mesajlar: 3844
- Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür edildi: 117 kez
- İletişim:
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
Hp System Diagnostic de devices bölümü hariç hepsini kullanabiliyorum...
logging create log file diyor mesela sonra
Hp applications
Applications
system bölümleri çalışıyor programda....
Üsteki resim çıkmadı....Ses kartını denemedim henüz...
teşekkürler
logging create log file diyor mesela sonra
Hp applications
Applications
system bölümleri çalışıyor programda....
Üsteki resim çıkmadı....Ses kartını denemedim henüz...
teşekkürler
- loveme
- Terabyte1

- Mesajlar: 3844
- Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür edildi: 117 kez
- İletişim:
Re: xpde anakart ses kartı driverinı görmemesinin çözümü
Bir tane ses kartı taktım olmadı...Bilgisayar açmadı monitöre baktım kırmızı ışık yanıyordu...Ses kartını çıkardıktan sonra açıldı bu durumda ses kartı bozuk mudur???Ses kartını boş bir slota taktım denedim olmadı...
model:ct4810
creatıve labs
tested to comply witch FCC standaras for home or office use complies with canadian ıcess-003 yazıyor kartın üzerinde...
Anakart
GA-G41M-ES2L
Lga775 socket motherboard for intel
teşekkürler
model:ct4810
creatıve labs
tested to comply witch FCC standaras for home or office use complies with canadian ıcess-003 yazıyor kartın üzerinde...
Anakart
GA-G41M-ES2L
Lga775 socket motherboard for intel
teşekkürler

