Çalıştır+cmd sorunu

Windows XP hakkındaki bilgi, belge ve ipucu paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Çalıştır+cmd sorunu

Mesaj gönderen Ensatech »

Konsol gelmiyor ve birlikte aç çıkıyor :x :o :s command.com da yerinde durmasına rağmen
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Çalıştır cmd

Mesaj gönderen velociraptor »

https://www.sordum.net/?p=4523
üsttekini bir dene derim
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Çalıştır cmd

Mesaj gönderen Ensatech »

Malesef, combofix ti malware temizlikleri de düzeltmedi, combo bir ara olan hata 5 sistem geri yükleme olayını halletti bu arada :)
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Çalıştır cmd

Mesaj gönderen velociraptor »

ve sende sistem geri yükleme yaparak olayi mi cözdün birde asagidakini dene bakalim:
https://www.sordum.net/?p=2926
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Çalıştır cmd

Mesaj gönderen Ensatech »

Geri yükleme çalışır hale geldi yani sorun devam ediyor.
Bu tarz bir engelde yok gerçi bat dosyaları yada dos yazılımları çalışıyor ama cmd ile ilişkilendirilen neyse birlikte aç çıkartıyor
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Çalıştır cmd

Mesaj gönderen velociraptor »

Kod: Tümünü seç

%comspec% /k dir "%userprofile%\cmd*" /s 
calistira üsttekini yapistirip Enter e basalim bakalim ne cikti verecek
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Çalıştır cmd

Mesaj gönderen Ensatech »

Resim

Bu ekran geldi, karakterlerde garip
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Çalıştır cmd

Mesaj gönderen modestus »

windows font klasörünün boyutu kaç mb..
galiba fontların silinmiş.

alttakini bir dene bakalım:
----------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_CURRENT_USER\console_combofixbackup]

[HKEY_CURRENT_USER\console]
"CodePage"=dword:00000359
"CursorSize"=dword:00000019
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Çalıştır+cmd sorunu

Mesaj gönderen Ensatech »

Fonts 273 küsür 13 tane dosya % sembolü taşıyor toplam 971 yazı tipi görünmekte
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Çalıştır+cmd sorunu

Mesaj gönderen velociraptor »

cmd ekranindaki yollardan bak bakalim yolun sonunda cmd.exe gibisinden birseyler varmi varsa onlari sil
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Çalıştır+cmd sorunu

Mesaj gönderen Ensatech »

exe li birşeyler yok ama kelime arasında cmd geçenler vardı sildim aynı, system32 den kısayol oluşturdum öyle çalışıyor :)
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Çalıştır cmd

Mesaj gönderen Ensatech »

Ensatech yazdı:Resim

Bu ekran geldi, karakterlerde garip
Açılış çözüldü ilk dizindekini silmemişim, sadece karakter aynı :arrow:
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Çalıştır+cmd sorunu

Mesaj gönderen Mendenn »

çok eskiden olsa türkçe klavye yüklü değil derdim ama.


Genede buraya bir bak derim.

http://support.microsoft.com/kb/262283

http://support.microsoft.com/kb/67584

--------------------------------
Windows Vista'da böyle bir sorun var.

1.
C:\windows\system32 altinda autoexec.nt dosyasının olduğundan emin olun

2.
Notepad.exe’yi “run as administrator” modunda çalıştırıp (Vista'da böyle bir durum var)

C:\windows\system32\autoexec.nt

dosyasını Dosya > Aç menüsü ile açıp, en alt satıra

kb16 tr,857 /id:179

satırını ekleyip kaydediniz.
--------------------------------------------
Bunun çalıştığı söyleniyor.
Kalıcı Çözüm Arayanlara
Regedit > HKEY CURRENT USER > Console > COdepage içerisindeki değeri 359 yapıyoruz
----------------------------------------------------------------------
batch dosyasına

chcp 857

cmd.exe yazıp çalıştırdığımda düzeliyordu

cmd.exe nasıl içine nasıl kodlanır

yani cmd.exe chcp 857 kodu çalışsın

-----------------------------------------------------------

başlat/çalıştır/cmd
dos ekranında yapmış olduğum komutla dos' türkçe karakter sorununuz çözülmüş olacaktır.fakat dos altında çalıştıracağımız bir program için bunu uygulamanız biraz zahmetli olacaktır.çünkü komutu uyguladığımız dos penceresi açık kalarak o pencereden işlem yapıp dos altında çalıştırdığımız programımız için geçerli,takii bu pencere kapanasıya kadar.kapandığında komut uygulaması siliniyor.bu yüzden ilk olarak bir .bat dosyası oluşturmanız gerekiyor.
dosya içeriğine sağ tıklayıp düzenle ile ulaşabilirsiniz.burda yaptığımız düzenleme işinizi halletmenize yardımcı olabilir.
cdmode con cp select=857
cd (dos altında çalışan programın klasör ismi)
(dos altında çalıştıracağınız dosya ismi).exe

Resim

------------------------------------------------------------------

XP Dos Ekranında Türkçe Karakter Sorunu

Combofix ile bilgisayarınızı taradınız ve tarama sonrasında dos (cmd) ekranında Türkçe karakterler çıkmaz oldu. İşte çözümü:

1. Başlat -> Çalıştır ‘a “Regedit” yazıp Regedit’i açın.
2. HKEY_CURRENT_USER->Console bölümüne gelin. Sağ tarafta “codepage” değerine çift tıklayın.
3. Oradaki değeri 359 olarak değiştirin.

Aşağıdaki kodu metin belgesine yazıp Farklı kayıt et... ten CMDfix.reg olarak kayıt et. çalıştır. Tamam de..

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Console]
"CodePage"=dword:00000359
------------------------------------------------------------------

Resim

Combofix kullandıgınızda ms-dos ekranında (cmd) vb. araçlarda türkçe karakter olan ğ,ç,ü gibi harfler görünmez. Bunun bircok geçiçi cözümü wardir (cmd ye chcp 857 yazmak anlık cözümdür cmd ekranını kapayınca yine eski haline döner)

İşte bu durumun kalıcı cözümü olmasi için;

Regedit > HKEY CURRENT USER > Console > COdepage içerisindeki değeri 359 yapıyoruz


Resim

Resim


Aşağıdaki kodu metin belgesine yazıp Farklı kayıt et... ten CMDfix.reg olarak kayıt et. çalıştır. Tamam de..

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Console]
"ColorTable00"=dword:00000000
"ColorTable01"=dword:00800000
"ColorTable02"=dword:00008000
"ColorTable03"=dword:00808000
"ColorTable04"=dword:00000080
"ColorTable05"=dword:00800080
"ColorTable06"=dword:00008080
"ColorTable07"=dword:00c0c0c0
"ColorTable08"=dword:00808080
"ColorTable09"=dword:00ff0000
"ColorTable10"=dword:0000ff00
"ColorTable11"=dword:00ffff00
"ColorTable12"=dword:000000ff
"ColorTable13"=dword:00ff00ff
"ColorTable14"=dword:0000ffff
"ColorTable15"=dword:00ffffff
"CursorSize"=dword:00000019
"FaceName"=""
"FontFamily"=dword:00000000
"FontSize"=dword:00000000
"FontWeight"=dword:00000000
"FullScreen"=dword:00000000
"HistoryBufferSize"=dword:00000032
"InsertMode"=dword:00000001
"LoadConIme"=dword:00000001
"NumberOfHistoryBuffers"=dword:00000004
"PopupColors"=dword:000000f5
"QuickEdit"=dword:00000000
"ScreenBufferSize"=dword:012c0050
"ScreenColors"=dword:00000007
"WindowSize"=dword:00190050
"CodePage"=dword:00000359
En son Mendenn tarafından 25 Ağu 2010, 13:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Çalıştır+cmd sorunu

Mesaj gönderen Ensatech »

Sonuç olumlu :arrow: Teşekkürler
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Çalıştır+cmd sorunu

Mesaj gönderen Mendenn »

bende bugün fark ettim aynı sorun bende de varmış :D...
Kelin ilaçı olsa başına sürermiş.... ( bu kelin ilaçı var hahaha )

XP Dos Ekranında Türkçe Karakter Sorunu

Combofix ile bilgisayarınızı taradınız ve tarama sonrasında dos (cmd) ekranında Türkçe karakterler çıkmaz oldu. İşte çözümü:

1. Başlat -> Çalıştır ‘a “Regedit” yazıp Regedit’i açın.
2. HKEY_CURRENT_USER->Console bölümüne gelin. Sağ tarafta “codepage” değerine çift tıklayın.
3. Oradaki değeri 359 olarak değiştirin.

Aşağıdaki kodu metin belgesine yazıp Farklı kayıt et... ten CMDfix.reg olarak kayıt et. çalıştır. Tamam de..

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Console]
"CodePage"=dword:00000359
Tarafımdan denenmiştir. Bu değeri girildiğinde sorununuz ortadan kalkıyor. Bu sorun combofix adlı yazılımı kullan herkeste oluyor...

Yazan: Mendenn
Cevapla