Çalıştır+cmd sorunu
- Ensatech
- Megabyte2

- Mesajlar: 1173
- Kayıt: 22 May 2006, 19:07
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 85 kez
- Teşekkür edildi: 190 kez
Çalıştır+cmd sorunu
Konsol gelmiyor ve birlikte aç çıkıyor
:s command.com da yerinde durmasına rağmen
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53899
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19703 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez
- Ensatech
- Megabyte2

- Mesajlar: 1173
- Kayıt: 22 May 2006, 19:07
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 85 kez
- Teşekkür edildi: 190 kez
Re: Çalıştır cmd
Malesef, combofix ti malware temizlikleri de düzeltmedi, combo bir ara olan hata 5 sistem geri yükleme olayını halletti bu arada :)
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53899
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19703 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez
Re: Çalıştır cmd
ve sende sistem geri yükleme yaparak olayi mi cözdün birde asagidakini dene bakalim:
https://www.sordum.net/?p=2926
https://www.sordum.net/?p=2926
- Ensatech
- Megabyte2

- Mesajlar: 1173
- Kayıt: 22 May 2006, 19:07
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 85 kez
- Teşekkür edildi: 190 kez
Re: Çalıştır cmd
Geri yükleme çalışır hale geldi yani sorun devam ediyor.
Bu tarz bir engelde yok gerçi bat dosyaları yada dos yazılımları çalışıyor ama cmd ile ilişkilendirilen neyse birlikte aç çıkartıyor
Bu tarz bir engelde yok gerçi bat dosyaları yada dos yazılımları çalışıyor ama cmd ile ilişkilendirilen neyse birlikte aç çıkartıyor
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53899
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19703 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez
Re: Çalıştır cmd
Kod: Tümünü seç
%comspec% /k dir "%userprofile%\cmd*" /s Re: Çalıştır cmd
windows font klasörünün boyutu kaç mb..
galiba fontların silinmiş.
alttakini bir dene bakalım:
----------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00
[-HKEY_CURRENT_USER\console_combofixbackup]
[HKEY_CURRENT_USER\console]
"CodePage"=dword:00000359
"CursorSize"=dword:00000019
galiba fontların silinmiş.
alttakini bir dene bakalım:
----------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00
[-HKEY_CURRENT_USER\console_combofixbackup]
[HKEY_CURRENT_USER\console]
"CodePage"=dword:00000359
"CursorSize"=dword:00000019
- Ensatech
- Megabyte2

- Mesajlar: 1173
- Kayıt: 22 May 2006, 19:07
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 85 kez
- Teşekkür edildi: 190 kez
Re: Çalıştır+cmd sorunu
Fonts 273 küsür 13 tane dosya % sembolü taşıyor toplam 971 yazı tipi görünmekte
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53899
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19703 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez
Re: Çalıştır+cmd sorunu
cmd ekranindaki yollardan bak bakalim yolun sonunda cmd.exe gibisinden birseyler varmi varsa onlari sil
- Ensatech
- Megabyte2

- Mesajlar: 1173
- Kayıt: 22 May 2006, 19:07
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 85 kez
- Teşekkür edildi: 190 kez
Re: Çalıştır+cmd sorunu
exe li birşeyler yok ama kelime arasında cmd geçenler vardı sildim aynı, system32 den kısayol oluşturdum öyle çalışıyor :)
- Ensatech
- Megabyte2

- Mesajlar: 1173
- Kayıt: 22 May 2006, 19:07
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 85 kez
- Teşekkür edildi: 190 kez
Re: Çalıştır cmd
Açılış çözüldü ilk dizindekini silmemişim, sadece karakter aynıEnsatech yazdı:
Bu ekran geldi, karakterlerde garip
Re: Çalıştır+cmd sorunu
çok eskiden olsa türkçe klavye yüklü değil derdim ama.
Genede buraya bir bak derim.
http://support.microsoft.com/kb/262283
http://support.microsoft.com/kb/67584
--------------------------------
Windows Vista'da böyle bir sorun var.
1.
C:\windows\system32 altinda autoexec.nt dosyasının olduğundan emin olun
2.
Notepad.exe’yi “run as administrator” modunda çalıştırıp (Vista'da böyle bir durum var)
C:\windows\system32\autoexec.nt
dosyasını Dosya > Aç menüsü ile açıp, en alt satıra
kb16 tr,857 /id:179
satırını ekleyip kaydediniz.
--------------------------------------------
Bunun çalıştığı söyleniyor.
Kalıcı Çözüm Arayanlara
Regedit > HKEY CURRENT USER > Console > COdepage içerisindeki değeri 359 yapıyoruz
----------------------------------------------------------------------
batch dosyasına
chcp 857
cmd.exe yazıp çalıştırdığımda düzeliyordu
cmd.exe nasıl içine nasıl kodlanır
yani cmd.exe chcp 857 kodu çalışsın
-----------------------------------------------------------
başlat/çalıştır/cmd
dos ekranında yapmış olduğum komutla dos' türkçe karakter sorununuz çözülmüş olacaktır.fakat dos altında çalıştıracağımız bir program için bunu uygulamanız biraz zahmetli olacaktır.çünkü komutu uyguladığımız dos penceresi açık kalarak o pencereden işlem yapıp dos altında çalıştırdığımız programımız için geçerli,takii bu pencere kapanasıya kadar.kapandığında komut uygulaması siliniyor.bu yüzden ilk olarak bir .bat dosyası oluşturmanız gerekiyor.
dosya içeriğine sağ tıklayıp düzenle ile ulaşabilirsiniz.burda yaptığımız düzenleme işinizi halletmenize yardımcı olabilir.
cdmode con cp select=857
cd (dos altında çalışan programın klasör ismi)
(dos altında çalıştıracağınız dosya ismi).exe

------------------------------------------------------------------
XP Dos Ekranında Türkçe Karakter Sorunu
Combofix ile bilgisayarınızı taradınız ve tarama sonrasında dos (cmd) ekranında Türkçe karakterler çıkmaz oldu. İşte çözümü:
1. Başlat -> Çalıştır ‘a “Regedit” yazıp Regedit’i açın.
2. HKEY_CURRENT_USER->Console bölümüne gelin. Sağ tarafta “codepage” değerine çift tıklayın.
3. Oradaki değeri 359 olarak değiştirin.
Aşağıdaki kodu metin belgesine yazıp Farklı kayıt et... ten CMDfix.reg olarak kayıt et. çalıştır. Tamam de..
------------------------------------------------------------------

Combofix kullandıgınızda ms-dos ekranında (cmd) vb. araçlarda türkçe karakter olan ğ,ç,ü gibi harfler görünmez. Bunun bircok geçiçi cözümü wardir (cmd ye chcp 857 yazmak anlık cözümdür cmd ekranını kapayınca yine eski haline döner)
İşte bu durumun kalıcı cözümü olmasi için;
Regedit > HKEY CURRENT USER > Console > COdepage içerisindeki değeri 359 yapıyoruz


Aşağıdaki kodu metin belgesine yazıp Farklı kayıt et... ten CMDfix.reg olarak kayıt et. çalıştır. Tamam de..
Genede buraya bir bak derim.
http://support.microsoft.com/kb/262283
http://support.microsoft.com/kb/67584
--------------------------------
Windows Vista'da böyle bir sorun var.
1.
C:\windows\system32 altinda autoexec.nt dosyasının olduğundan emin olun
2.
Notepad.exe’yi “run as administrator” modunda çalıştırıp (Vista'da böyle bir durum var)
C:\windows\system32\autoexec.nt
dosyasını Dosya > Aç menüsü ile açıp, en alt satıra
kb16 tr,857 /id:179
satırını ekleyip kaydediniz.
--------------------------------------------
Bunun çalıştığı söyleniyor.
Kalıcı Çözüm Arayanlara
Regedit > HKEY CURRENT USER > Console > COdepage içerisindeki değeri 359 yapıyoruz
----------------------------------------------------------------------
batch dosyasına
chcp 857
cmd.exe yazıp çalıştırdığımda düzeliyordu
cmd.exe nasıl içine nasıl kodlanır
yani cmd.exe chcp 857 kodu çalışsın
-----------------------------------------------------------
başlat/çalıştır/cmd
dos ekranında yapmış olduğum komutla dos' türkçe karakter sorununuz çözülmüş olacaktır.fakat dos altında çalıştıracağımız bir program için bunu uygulamanız biraz zahmetli olacaktır.çünkü komutu uyguladığımız dos penceresi açık kalarak o pencereden işlem yapıp dos altında çalıştırdığımız programımız için geçerli,takii bu pencere kapanasıya kadar.kapandığında komut uygulaması siliniyor.bu yüzden ilk olarak bir .bat dosyası oluşturmanız gerekiyor.
dosya içeriğine sağ tıklayıp düzenle ile ulaşabilirsiniz.burda yaptığımız düzenleme işinizi halletmenize yardımcı olabilir.
cdmode con cp select=857
cd (dos altında çalışan programın klasör ismi)
(dos altında çalıştıracağınız dosya ismi).exe

------------------------------------------------------------------
XP Dos Ekranında Türkçe Karakter Sorunu
Combofix ile bilgisayarınızı taradınız ve tarama sonrasında dos (cmd) ekranında Türkçe karakterler çıkmaz oldu. İşte çözümü:
1. Başlat -> Çalıştır ‘a “Regedit” yazıp Regedit’i açın.
2. HKEY_CURRENT_USER->Console bölümüne gelin. Sağ tarafta “codepage” değerine çift tıklayın.
3. Oradaki değeri 359 olarak değiştirin.
Aşağıdaki kodu metin belgesine yazıp Farklı kayıt et... ten CMDfix.reg olarak kayıt et. çalıştır. Tamam de..
Kod: Tümünü seç
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Console]
"CodePage"=dword:00000359

Combofix kullandıgınızda ms-dos ekranında (cmd) vb. araçlarda türkçe karakter olan ğ,ç,ü gibi harfler görünmez. Bunun bircok geçiçi cözümü wardir (cmd ye chcp 857 yazmak anlık cözümdür cmd ekranını kapayınca yine eski haline döner)
İşte bu durumun kalıcı cözümü olmasi için;
Regedit > HKEY CURRENT USER > Console > COdepage içerisindeki değeri 359 yapıyoruz


Aşağıdaki kodu metin belgesine yazıp Farklı kayıt et... ten CMDfix.reg olarak kayıt et. çalıştır. Tamam de..
Kod: Tümünü seç
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Console]
"ColorTable00"=dword:00000000
"ColorTable01"=dword:00800000
"ColorTable02"=dword:00008000
"ColorTable03"=dword:00808000
"ColorTable04"=dword:00000080
"ColorTable05"=dword:00800080
"ColorTable06"=dword:00008080
"ColorTable07"=dword:00c0c0c0
"ColorTable08"=dword:00808080
"ColorTable09"=dword:00ff0000
"ColorTable10"=dword:0000ff00
"ColorTable11"=dword:00ffff00
"ColorTable12"=dword:000000ff
"ColorTable13"=dword:00ff00ff
"ColorTable14"=dword:0000ffff
"ColorTable15"=dword:00ffffff
"CursorSize"=dword:00000019
"FaceName"=""
"FontFamily"=dword:00000000
"FontSize"=dword:00000000
"FontWeight"=dword:00000000
"FullScreen"=dword:00000000
"HistoryBufferSize"=dword:00000032
"InsertMode"=dword:00000001
"LoadConIme"=dword:00000001
"NumberOfHistoryBuffers"=dword:00000004
"PopupColors"=dword:000000f5
"QuickEdit"=dword:00000000
"ScreenBufferSize"=dword:012c0050
"ScreenColors"=dword:00000007
"WindowSize"=dword:00190050
"CodePage"=dword:00000359
En son Mendenn tarafından 25 Ağu 2010, 13:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Re: Çalıştır+cmd sorunu
bende bugün fark ettim aynı sorun bende de varmış :D...
Kelin ilaçı olsa başına sürermiş.... ( bu kelin ilaçı var hahaha )
XP Dos Ekranında Türkçe Karakter Sorunu
Combofix ile bilgisayarınızı taradınız ve tarama sonrasında dos (cmd) ekranında Türkçe karakterler çıkmaz oldu. İşte çözümü:
1. Başlat -> Çalıştır ‘a “Regedit” yazıp Regedit’i açın.
2. HKEY_CURRENT_USER->Console bölümüne gelin. Sağ tarafta “codepage” değerine çift tıklayın.
3. Oradaki değeri 359 olarak değiştirin.
Aşağıdaki kodu metin belgesine yazıp Farklı kayıt et... ten CMDfix.reg olarak kayıt et. çalıştır. Tamam de..
Tarafımdan denenmiştir. Bu değeri girildiğinde sorununuz ortadan kalkıyor. Bu sorun combofix adlı yazılımı kullan herkeste oluyor...
Yazan: Mendenn
Kelin ilaçı olsa başına sürermiş.... ( bu kelin ilaçı var hahaha )
XP Dos Ekranında Türkçe Karakter Sorunu
Combofix ile bilgisayarınızı taradınız ve tarama sonrasında dos (cmd) ekranında Türkçe karakterler çıkmaz oldu. İşte çözümü:
1. Başlat -> Çalıştır ‘a “Regedit” yazıp Regedit’i açın.
2. HKEY_CURRENT_USER->Console bölümüne gelin. Sağ tarafta “codepage” değerine çift tıklayın.
3. Oradaki değeri 359 olarak değiştirin.
Aşağıdaki kodu metin belgesine yazıp Farklı kayıt et... ten CMDfix.reg olarak kayıt et. çalıştır. Tamam de..
Kod: Tümünü seç
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Console]
"CodePage"=dword:00000359
Yazan: Mendenn



