"Kısayolların sağ tık menüsündeki komutlar görünmüyor" [Vista/7]

Windows 7 hakkinda bilgi , ipucu ve tecrübe paylasim alanidir
Cevapla
Kullanıcı avatarı
AykutT
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1347
Kayıt: 15 Haz 2006, 10:51
Teşekkür edildi: 8 kez

"Kısayolların sağ tık menüsündeki komutlar görünmüyor" [Vista/7]

Mesaj gönderen AykutT »

Soru: Masaüstündeki kısayollarında, Başlat menüsündeki program kısayollarına yada halihazırda açık olan programların görev çubuğundaki simgelerine sağ tıkladığımda çıkması gereken birtakım komutlar çıkmıyor.

Resim


- Dosya konumunu aç
- Görev çubuğuna sabitle
- Başlat menüsüne sabitle

gibi seçenekler çıkmıyor. Görev çubuğundaki açık olan programlarda ise sadece "Pencereyi kapat" seçeneği çıkıyor. Çözümü nedir?


Çözüm: Yaşadığınız sorun büyük ihtimalle, LNK uzantılı kısayol dosyalarının, kayıt defterinin içinde bulunan ve sistem üzerindeki davranışlarını düzenleyen değerlerin kurcalanması/değiştirilmesi/silinmesi sonucu meydana gelmiş. Mesela kısayolların sol altında bulunan oku kaldırmak için başvurmuş olabileceğiniz yöntemin sonucunda da bu sorun meydana gelir:

Resim

Sorunun üstesinden gelmek için:

- Kayıt defterini "regedit" şeklinde arama yaparak yada "regedit" komutunu çalıştır'a yazarak açın.
- HKEY_CLASSES_ROOT -> lnkfile yolunu takip edin ("I" harfiyle değil, küçük "L" harfiyle başladığını tekrar hatırlatmak isterim).
- Sağ panelden de Yeni (New)'yi tıklayarak Dize Değeri (String Value)'yu seçin ve IsShortcut adını verin. Herhangi bir değer yazmanıza gerek yok. Sonrasında kaydedin.
- Windows oturumunuzu kapatıp yeniden açın.

Bu sayede sorununuz düzelecek ve çıkmayan sağ tık menüleri görünmeye başlayacaktır.

Resim

Resim


Eğer bu çözüm olmadıysa, kısayollarda başka hangi değişikliklerin yapıldığını bilmiyorsanız, kısayolların regedit kayıtlarını daha genel bir şekilde tutan aşağıdaki .reg kaydını indirip çift tıklayarak uygulayabilirsiniz. Sonrasında oturumu kapatıp yeniden açmayı unutmayın.

http://www63.zippyshare.com/v/WGZnW6Zx/file.html

Alternatif:
http://downloads.ziddu.com/download/144 ... a.zip.html


Kolay gelsin.
Kullanıcı avatarı
GOG
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2551
Kayıt: 03 Nis 2011, 14:10
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19 kez
Teşekkür edildi: 60 kez
İletişim:

Re: "Kısayolların sağ tık menüsündeki komutlar görünmüyor" [Vista/7]

Mesaj gönderen GOG »

teşekkürler yararlı bilgi.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53922
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19742 kez
Teşekkür edildi: 11975 kez

Re: "Kısayolların sağ tık menüsündeki komutlar görünmüyor" [Vista/7]

Mesaj gönderen velociraptor »

teşekkürler daha sık bekleriz Aykut
Kullanıcı avatarı
AykutT
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1347
Kayıt: 15 Haz 2006, 10:51
Teşekkür edildi: 8 kez

Re: "Kısayolların sağ tık menüsündeki komutlar görünmüyor" [Vista/7]

Mesaj gönderen AykutT »

Her zaman girmeye ve döküman hazırlamaya vaktim olmuyor abi. Arada böyle ufak tefek şeyler yapabiliyorum.
Kullanıcı avatarı
cankusa
Gigabyte1
Gigabyte1
Mesajlar: 1885
Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
Teşekkür etti: 33 kez
Teşekkür edildi: 32 kez

Re: "Kısayolların sağ tık menüsündeki komutlar görünmüyor" [Vista/7]

Mesaj gönderen cankusa »

Harika bilgiler bunlar sagolasın
Cevapla