Arızaları akıllı telefonla giderecek

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
uçs
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8072
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek

Arızaları akıllı telefonla giderecek

Mesaj gönderen uçs »

Resim

Türk Telekom Erişim Direktörü Bülent Hasenekoğlu, arıza, tesis ve nakil taleplerini karşılamada müşteri memnuniyetini artırmayı amaçlayan ''haTTa çözüm'' projesinin Ocak ayında beş ilde uygulamaya konulduğunu, Ağustos ayında da tüm Türkiye'de yaygınlaştırılacağını bildirdi.

Hasenekoğlu, ''Proje öncesinde bir telefon arızası ortalama 6 saatte giderilebiliyordu. Projenin devreye girmesi ile bu süre yaklaşık 4 saate indi'' dedi.

Türk Telekom Erişim Direktörü Hasenekoğlu, bugüne kadar müşterilerden gelen telefon hatlarına ilişkin arıza, tesis ve nakil taleplerini görevlilere yazılı ortamda ilettiklerini hatırlattı. Telefon hatlarında meydana gelen arızaların giderilmesinde ve hatların kurulması ya da taşınmasında, Türk Telekom bünyesinde yaklaşık 7 bin 500 personelin çalıştığını belirten Hasenekoğlu, 2 kişiden oluşan saha ekiplerinin 7 gün 24 saat hizmet verdiğini dile getirdi.

''Saha İş Gücü ve Filo Takip Yönetim Sistemleri''ni hayata geçirdiklerini ve projeye ''haTTa çözüm'' ismini verdiklerini anlatan Hasenekoğlu, bu projeyle müşterilerden çağrı merkezlerine gelen arıza, tesis ve nakil taleplerini artık saha elemanlarına elektronik ortamda ilettiklerini söyledi. Saha ekiplerinin internete bağlanma özelliği bulunan ''akıllı telefon'' olarak da nitelendirilen PDA telefonlar üzerinden iş emirlerini aldıklarını ifade eden Hasenekoğlu, şunları kaydetti:

''Saha ekipleri PDA telefonlarına ulaşan iş emirlerini aldıktan sonra en kısa zamanda işlemin yapılacağı adrese ulaşıyor. İş kapatma işlemi da yine bu telefonlar ile yapılıyor. Eskiden saha ekipleri, sabah çıkarken o gün için hazırlanmış iş emirlerini yazılı olarak alır ve gerekli işlemleri yaparlardı. Ama gün içinde müşteriden gelen talepler ertesi güne sarkardı. Yeni uygulamanın hayata geçirilmesiyle artık müşteriden gelen arıza bildirimleri ile yeni hat açma ya da hattın nakil işlemi saatler içinde çözülebiliyor.''

''AYDA ORTALAMA 158 BİN SAAT ZAMAN TASARRUFU''

''haTTa çözüm'' projesi kapsamında, bin ekibe eğitim verilmesinin ardından Ocak ayında Ankara, İstanbul, İzmir, Konya ve Kayseri'de sistemin çalıştırılmaya başlandığını anlatan Hasenekoğlu, ''Nisan ayında Trabzon, Samsun, Diyarbakır, Gaziantep, Adana, Mersin, Antalya, Muğla, Manisa, Balıkesir, Bursa, Eskişehir ve Kocaeli de uygulama kapsamına alınacak. Uygulama, Haziran ayında toplam 45 ilde, Ağustos ayında ise tüm Türkiye'de yaygınlaştırılacak'' diye konuştu.

Türkiye genelinde ayda ortalama 640 bin kağıt üstünde iş emri olduğunu vurgulayan Hasenekoğlu, ''Bu yazılı iş emirleri için ortalama 3 ton kağıt gerekiyor. Yeni uygulamamız ile ayda ortalama 53 ağacı doğaya kazandırmış olacağız'' dedi.

Projenin pilot uygulamasını geçen yıl Ankara'nın Dikmen semtinde yaptıklarını ifade eden Hasenekoğlu, şunları söyledi:

''Proje ile arıza müdahale sürelerini yüzde 30 oranında azalttık. Proje öncesinde telefon hatlarındaki arızalı kalma süresi ortalama 6 saatti. Yani bir telefon arızası ortalama 6 saatte giderilebiliyordu. 'haTTa çözüm' projesinin devreye girmesi ile bu süre yaklaşık 4 saate indi. Ayda ortama 158 bin saat tasarrufumuz oldu.''

FİLO TAKİBİ

Türk Telekom'un 7 bin 400 araç ile Türkiye'nin en büyük özel sektör taşıt filosuna sahip olduğuna dikkati çeken Hasenekoğlu, taşıt filosunun yılda 140 milyon kilometre yol yaparak dünyanın çevresini 3 bin 500 kez dolaştığını söyledi.

Hasenekoğlu, Ocak ayından itibaren ''Filo Takip ve Yönetim Sistemi'' çerçevesinde 55 ildeki 2 bin 700 aracın GPS uydularıyla 7 gün 24 saat takip edildiğini belirterek, ''Bu yıl sonuna kadar 81 ilde 7 bin 400 araca GPS cihazı takılmış olacak. Geçen yıl, ortalama yıllık yakıt tüketimimiz 9,5 milyon litreydi. 'Filo Takip ve Yönetim Sistemi' ile toplam yakıt tüketimimizi 8,5 milyon litreye düşürmeyi hedefliyoruz'' diye konuştu.

Hasanekoğlu, ''haTTa çözüm'' ve ''Filo Takip ve Yönetim Sistemi'' projeleri ile müşteri memnuniyetini artırmayı amaçladıklarını da vurguladı.

veteknoloji
Cevapla