Google bize logo yaptı
Google Türkiye ana sayfası logosunun yerine, Türk çocuklarının 23 Nisan’ını ve Ulusal Egemenlik bayramını kutlayan özel tasarımlı bir logo kullanılacak.
Google Türkiye’nin ana sayfası www.google.com.tr’de ilk defa 23 Nisan’da Türkiye için özel bir ‘Doodle’- özel tasarımlı logo yayınlanacak.
Daha önce "Google biz logo yapsana" sloganıyla yola çıkan Türk kullanıcıların baslattıgı kampanya hedefine ulastı.
Doodle olarak nitelendirilen bu özel tasarımlı logolar 1999 yılından itibaren Google’ın kurucuları Larry Page and Sergey Brin tarafından kullanıldı. İlk Doodle Eylül 1999’da, Larry Page ve Sergey Brin tarafından Nevada’da ki “ Burning Man” konferansına giderken, Google’ın ana sayfasına konuldu. Yanan bir çöp adam seklindeki Doodle’ın konulma amacı sitede bir sorun olması durumunda uzakta olduklarını belirtmek içindi.
Doodle uygulamaları, tüm dünya ülkeleri için önemli gün ve tatillere, kültürel olaylara ve tarihte yer alan önemli kisilere bu benzersiz platformda yer vererek, dikkat çekmeyi amaçlıyor. Ayrıca internet kullanıcıları bu özel tasarımlı logonun üstüne tıklayarak, o güne/kisiye/konuya özel daha ayrıntılı bilgiye erisebiliyorlar.
23 Nisan Doodle’ı Çocuklar’ın Günü olarak da bilinen Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın ruhunu ve özelligini yansıtacak sekilde tasarlandı. Bu özel günde çocuklar tüm ülkede önemli makamları bir günlügüne de olsa devralarak, egitim ve çevre çalısmalarının gelistirilmesine yönelik önemli kararların alınmasına yönelik mesajlar veriyorlar.
Google, EMEA Bölgesi Pazarlama Müdürü Yonca Brunini yaptıgı açıklamada “ Bu Doodle’ı google.com.tr’de yayınlamamızın sebebi Türk internet kullanıcılarını Google Doodle- özel logolarına gösterdikleri inanılmaz ve sürekli ilgidir. 23 Nisan logosu Google’ın Türkiye pazarına verdigi önemin ve baglılıgının bir göstergesidir ve umarım tüm kullanıcılarımızın begenisini kazanır.” dedi.
Kaynak: Hürriyet
Kolay gelsin.