1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Alibaba.com'un hedefi

Gönderilme zamanı: 24 Kas 2010, 11:50
gönderen uçs
Resim

2008 yılında Türkiye’ye Logo Grup’la kurduğu ortaklıkla giren dünyanın en büyük e-ticaret portalı Alibaba.com, 2010’da ulaştığı 264.000 üye sayısını, 2011’de yüzde 30 artırmayı hedefliyor.

Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Kenan Ardalı ve Logo Grup Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut, dünyanın en eski ve en büyük ticaret merkezlerinden biri olan Kapalıçarşı’da düzenledikleri ‘Hazine Avı’nın ardından yaptıkları açıklamada, 2008 yılında kurdukları ortaklıkla 2010 yılında 264.000 üye sayısına ulaştıklarını açıkladılar. Toplantıya ayrıca, Alibaba.com Kanal Satış Direktörü Timothy Leung, Alibaba.com merkez Türkiye Operasyonları Sorumlusu Danna Zhao ve Güney Kore Ülke Müdürü EJ Bae katıldı.

Kendini İpek Yolu ve Kapalıçarşı gibi yerlerde başlayan ticaret geleneklerinin modern internet uzantısı olarak gören ve uluslararası B2B pazarında yer alan Alibaba.com’un bugün 240’dan fazla ülke ve bölgede 56 milyondan fazla kayıtlı üyesi var. Bu üyeler, 8.2 milyar dolar değerinde ‘dükkan’ işlevi görüyor. 2008’den beri en büyük müşteri veritabanını Türk KOBİ’lerin hizmetine sunan Alibaba.com, dünyanın her bölgesinden alıcı ve satıcılara ulaşılması, ticaret ortakları bulunması için güvenilir iş ortamı sağlıyor. Türkiye’nin Avrupa’nın en hızlı büyüyen ihraç pazarlarından biri olmasına rağmen bugün yaklaşık 2.4 milyon KOBİ’nin sadece yüzde 10’unun ihraç odaklı çalıştığının altını çizen Kenan Ardalı, Alibaba.com’un Türk KOBİ’leri için sıçrama tahtası görevi görebileceğini, uluslararası yeni marketlerde görünürlük kazanmalarını sağlayabileceğini söyledi.

Hızla büyüyen kullanıcı profiliyle Türkiye, Alibaba.com için İngiltere’den sonra Avrupa’daki ikinci büyük pazarı oluşturuyor. Alibaba.com, ortakları Diyalogo ile 2008’den beri Türkiye’de 264.000’den fazla kayıtlı üyeye ulaştı, bu rakam her ay ortalama 5.000 yeni üyeyle yılda yüzde 30 büyüme gösteriyor. Büyüme hızını 2011 ve 2012 yıllarında da sürdürmeyi hedefleyen Alibaba.com, önümüzdeki 5 yıl içinde, KOBİ’lerin e-ticaretle entegrasyonunu yeni hizmetler ve ürünlerle geliştirmeyi hedefliyor. Türk KOBİ’lerinin başarısı için müşteri destek hizmetleri, hükümet ve endüstriyle birlikte ortak yeni programlar sunacak olan Alibaba.com, bu artırımlara KOBİ’lere eğitim, finansal destek ve lojistik hizmetleri de eklemeyi hedefliyor.

Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Kenan Ardalı, 2011 yılında Logo ile yerel takımlarını güçlendirmeye devam ederken büyüme potansiyeli çok büyük olan makina, tekstil & deri, gıda ve inşaat sektörlerine odaklanacaklarını açıkladı. Dünyadan Türkiye’ye gelen taleplerin 1/3’ünün bu sektörel ürünlere geldiğini belirten Ardalı, bunun Türk satıcılar için çok büyük bir satış potansiyeli oluşturduğunu, 2010 yılında Türk satıcılara tekstil ve deri ürünleri için gelen taleplerde yüzde 60 artış olduğunu gördüklerini belirtti.

Geleneksel ‘offline’ ihracat ve ticaret yöntemlerinin geri dönüşümlerinin düşmeye başlaması, pazarların bölünmeye başlaması ve dünyanın her köşesinde oluşan potansiyel müşterinin artmasıyla, ulusal ve KOBİ kaynaklarının e-ticarete yönlendirilmesi için daha fazlasının yapılması gerektiğini söyleyen Kenan Ardalı, Alibaba.com üyelerinin yıllarca deneyerek görüldüğü üzere, mütevazi yatırım miktarlarıyla elle tutulur oranlarda geri dönüşlerin elde edilmesi mümkün olduğunu söyledi.


VeTeknoloji