1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Gerçek-zamanlı video iletişimi!

Gönderilme zamanı: 23 Eyl 2010, 02:20
gönderen uçs
Resim

Avaya’dan Kurumsal İşbirliğinde Yeni Bir Sayfa...

Yenilikçi Video Çözümleri Gerçek-Zamanlı İşbirliğini Kurumlar ve Son Kullanıcılar için Daha Erişilebilir ve Daha Etkin Kılıyor.

Kurumsal iletişim uygulamaları, sistemleri ve hizmetleri sunan öncü şirket Avaya, bugün gerçek-zamanlı kurumsal video iletişimi ve işbirliği ürünleri ve hizmetleri ailesi olan Avaya Flare™ Experience’i duyurdu. Sektörde bir ilk olan Avaya Flare™ Experience, video, ses ve mesajlaşma aracılığıyla benzersiz işbirliği (collaboration) olanakları ve son kullanıcı deneyimi sunuyor.

Kişisel masaüstü cihazlardan, çok ekranlı oda sistemlerine kadar geniş bir yelpazede yer alan yeni ürünler, yüksek çözünürlüklü ve düşük bant genişlikli video desteğini daha fazla kurumun ve çalışanın hizmetine sunuyor. Buna ek olarak, rakiplerine göre daha düşük bant genişliğine gereksinim duyarak, üçte biri kadar maliyete çalışabiliyor.

İlk gerçek Oturum Başlatma Protokolü [Session Initiation Protocol (SIP)] temelli Avaya Aura mimarisine dayanan bu yeni ürünler, aynı cihazları kullanarak görüntülü çağrıların ve konferansların telefon konuşması kadar kolaylaşmasını sağlıyor. Kurumlar, maliyetleri daha iyi kontrol edebilmek, servis kalitesi sağlamak, yönetim ve konfigürasyon için Avaya Aura altyapılarına gerçek-zamanlı videoyu kolaylıkla entegre edebiliyorlar. Mevcut iletişim ağına video işlevini eklemek, video olanağı sağlayan uç noktalar eklemek kadar basit, çünkü ikinci bir iletişim ağı kurmak gerekmiyor.

Bu duyuru Avaya –ve aslında sektör için– bir dönüm noktası, çünkü şirketlerin süreçlerini kesintisiz hale getirmelerine, karar alma süreçlerini hızlandırmalarına ve daha etkin rekabet etmelerine yardımcı olan, açık, esnek işbirliği uygulamaları sağlayarak kurumların iletişim kurma şeklini değiştiriyor.

“Tam anlamıyla verimli olabilmek için, çalışanlar kullanımı kolay, tamamen entegre video, ses ve mesajlaşma çözümleriyle iletişim içerisinde olmalılar.” diyen Avaya Türkiye Genel Müdürü Sinan Dumlu sözlerine şöyle devam etti, “Avaya’nın işbirliği (collaboration) çözümlerine bakışı insan temellidir. Bunun sonucu da, kullanımı kolay, düşük maliyetli, hızlı ve daha iyi çözümler demektir. Bugün daha güçlü bir işbirliği deneyimini, daha az bant genişliği kullanımı sayesinde rakip ürünlerin maliyetinin üçte birine sunuyoruz.”

Webtorials tarafından yakın zamanda gerçekleştirilen bir anketin sonuçlarına göre maliyet, kullanım kolaylığı ve kalite iyileştikçe video kullanımının artması beklenmektedir. Ankete katılanlar video konferansı sıklıkla kullananların sayısının önümüzdeki iki yıl içerisinde yüzde 400 oranında artacağını tahmin etmektedir. Halen, bu işbirliğinin önünde duran en büyük engeller yüksek cihaz ve bant genişliği maliyetleri, özel bir oda tahsis edilmesi gereği, diğer uygulamalarla ve bilgi kaynaklarıyla entegrasyon sağlanamaması ve video konferans oturumları sırasında sık sık kesintilerin yaşanmasıdır.

Resim

Bu engellerin ortadan kaldırılması aşağıdaki çözümlerin uygulanmasıyla mümkündür:

Avaya Flare Experience, masaüstü ses ve videodan, sosyal medyaya, anlık ileti gönderimine (chat), ses/video/web konferansa, birçok rehberin (directory) bir arada görüntülenmesine, bağlam (context) geçmişine ve daha fazlasına kendine özgü kullanıcı arayüzüyle hızlı ve kolay erişim imkanı tanıyor, iletişim araçları arasındaki engelleri kaldırıyor. Aktif ya da kurulmakta olan bağlantıları gösteriyor, bağlantıya geçmek için sadece rehberdeki kontaklardan birini veya birden fazlasını tutup spotlight bölgesine taşınmasını, mesaj yazmak için bir kişinin resminin altındaki alana dokunulup, açılan klavyeyi kullanmayı yeterli kılıyor. Android™ işletim sistemi üzerinde geliştirilen Avaya Flare Experience çalışanlara şu özellikleri de sağlıyor:

• Belli bir modda bağlantı kurmak, mesajlara bakmak, toplantıları, randevuları programlamak, uyarılar veya hatırlatmalar almak için ‘dokun-kaydır (touch and swipe)’ kullanıcı ara yüzü.

• Sürükle-bırak (drag and drop) yöntemi ile ses/video arama ve konferans yapma. Bir aramadan ayrılıp ses, e-posta veya anlık ileti (chat) aracılığıyla başka bağlantılar kurup, sonrasında devam eden aramaya veya konferansa geri dönme olanağı.

• Şirket ve kişisel rehberler yanısıra Facebook, Twitter ve benzeri birden fazla rehberi tek bir ekranda gösterebilen sanal bir adres defteri. Kullanıcılar bağlantı kurmak istedikleri kişiyi bulmak için sayfaları çevirip, uygun olup olmadıklarını görerek, tercih ettikleri iletişim modunu ile bağlantıyı başlatabilirler.

• Her geçen gün büyüyen Android tabanlı çeşitli yazılım araçları ile verimlilik ve iş uygulamalarını yükleme olanağı.

Avaya Masaüstü Video Cihazı, yöneticiler ve yoğun iletişim ihtiyacı olan kullanıcılar için uygun maliyetli, video destekli, kiosk görevi de görebilen ve Avaya Flare Experience uyumlu masaüstü cihaz

Avaya 96x1 Serisi Masaüstü telefonları için Avaya Flare Experience, ses, konferans kontrol, anında mesajlaşma ve varlık (presence) olanaklarına ek olarak rehber yönetimi için Microsoft Outlook’la entegrasyon sağlar. Bu yeni özellikler kullanıcının telefonla konuşurken ekranın yan tarafında mesajlaşmaya devam edebilmesini veya çeşitli rehberlerden uzmanlar bulabilmesini mümkün kılar.

Avaya Collaboration Server tek bir sunucu üzerinden Avaya Aura 6.0’ın bütün ana özelliklerini sunarak, şirketlerin Avaya Flare Experience, Avaya Masaüstü Video Cihazı ve Avaya Video Konferans Çözümleri’nden, halihazırda varolan H.323 ve/veya SIP iletişim sistemlerini kullanarak yararlanmalarını sağlayan veya 50 kullanıcıya kadar başlangıç kurulumlarına destek veren ürün.

Avaya Video Konferans Çözümleri masaüstü video ürünlerinden, küçük grup sistemlerine, büyük- çok ekranlı konferans odalarına kadar birçok seçenek sunar. Bantgenişliği kontrolü sağlayan ve ikinci bir video iletişim ağı ihtiyacını ortadan kaldıran Avaya Aura sayesinde, bu çözümler herhangi bir lokasyonda merkezi konfigürasyon ve yönetim desteği ile kolayca kurulabilir.

veteknoloji