En havadar eğitim!

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
uçs
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8074
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek
Konum: Akçay

En havadar eğitim!

Mesaj gönderen uçs » 05 Eyl 2010, 11:35

Resim

Kaçkar Dağları'nda TÜBİTAK destekli Doğa Eğitim Projesi'nin 10'uncusu gerçekleştirildi.

TÜBİTAK destekli yürütülen Kaçkar Dağları Milli Parkı ve Yakın Çevresinde Doğa Eğitimi Projesi’nin bu yıl 10’uncusu düzenlenirken, projede doğayla bilimin buluşturulduğu bildirildi.

TÜBİTAK destekli yürütülen Kaçkar Dağları Milli Parkı ve Yakın Çevresinde Doğa Eğitimi Proje Yürütücüsü Oğuz Kurdoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ülkemizin en güzel köşelerinden biri olan Kaçkar Dağları Milli Parkı’nda düzenledikleri doğa eğitiminin bu yıl 10’uncusunu gerçekleştirdiklerini söyledi.

Kaçkar Dağları’nda doğa eğitimini ilk defa TÜBİTAK desteğinde 2000 yılında düzenlediklerini belirten Kurdoğlu, "Termessos Milli Parkı’nda ilk defa 1999 yılında startı verilen doğa eğitimini daha sonra Kaçkar Dağlarında düzenledik. Sonraki yıllarda da projemiz TÜBİTAK tarafından kabul edildi. Kaçkar Dağlarında doğada bilimi buluşturmamızın 10’uncu yılındayız. Türkiye’nin en eski doğa eğitimi kursuyuz ve TÜBİTAK’a verdiği destek için teşekkür ediyoruz" dedi.

10 yıl içinde 500’ün üzerinde araştırma görevlisi ve üniversite öğrencisine doğa eğitimi verdiklerini kaydeden Kurdoğlu, "Kaçkar Dağları’nda düzenlediğimiz doğa eğitiminde araştırma görevlisi ve üniversite öğrencilerine doğa eğitimi verirken, bu yıl sayısı 49’a yükselen doğa eğitimi ve bilim okullarının da proje yürütücülerini yetiştirdik. Pek çok katılımcıda ülkemizin üniversitelerinde akademisyen olarak veya en nitelikli sivil toplum örgütlerinde görev yapıyorlar" diye konuştu.

-MİLLİ PARKTA DOĞAYI KEŞFEDEREK, DOĞADA BİLİMLE BULUŞTULAR-

Kaçkar Dağları Milli Parkı içinde düzenlenen projede doğada bilimle buluştuklarını vurgulayan Kurdoğlu, şöyle kaydetti:
"Ekolojik kavramlara genel bakış, yaşamın temelleri, yer şekillerinin dili, morenler, buzullar, küresel iklim değişimi ve ülkemizdeki etkileri, ekosistemin yerel yaşam ve geleneksel mimarideki yansımaları, korunan alanlar, ekoturizm ilişkileri, Türkiye’nin yaban hayatı ve büyük memeliler, bitkilerin ilginç dünyası, doğa felsefesi; mitoloji, folklor ve dinlerde ağaç ve orman, doğa ve kültürel varlıkların korunması konuları eğitimlerimizin temel konularını teşkil ediyor."

Doğa eğitimini Kaçkar Dağları Milli Parkı’nda uygulamalı olarak gerçekleştirdiklerini anlatan Kurdoğlu, şöyle devam etti: "2 dönem halinde gerçekleştirilen eğitimlerimize Türkiye’nin farklı üniversitelerinden doğayla ilgili alanında uzman bilim insanları katılıyor. Ayder yaylasında sabah yapılan derslerin ardından uygulamalı eğitimimiz, ülkemizin doğa koruma bakımından en ayrıcalıklı coğrafyası konumunda olan Rize ve Artvin yöresinde yapılıyor. Bu yörede doğa eğitimleri için son derece uygun 3 milli park, 1 tabiat parkı, 3 tabiat koruma alanı ve ülkemizin tek biyosfer rezervi bulunuyor. Ayrıca bu alanda turizm merkezlerimizin yanı sıra doğal, kentsel ve arkeolojik sit alanları ile tohum meşcereleri gibi pek çok koruma ve eğitim alanları mevcuttur. Eğitim sahamızda bunların dışında Türkiye’nin en bozulmamış doğal ekosistemleri ve geleneksel yayla yaşamının en özgün örneklerinin bulunduğu yaşam yerleri bulunuyor."

-"AMAÇ ÇEVRE DUYARLILIĞINA SAHİP İNSANLAR YETİŞTİRMEK"-

Projeyle çevre bilinci yüksek eğitimli insan grupları oluşturmayı amaçladıklarını belirten Kurdoğlu, "Projeyle, Kaçkar Dağları Milli Parkı ile yakın çevresindeki bazı korunan alanların sunduğu doğal ve kültürel kaynakları eğitim amacıyla kullanarak, çevre bilinci yüksek eğitimli insan grupları oluşturmayı amaçlıyoruz. Projemizin temel amacı ise, ekosistemlerde meydana gelebilecek, sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ve biyolojik çeşitliliğe yönelen tehditleri doğru algılayabilen, yüksek çevre duyarlılığına sahip insanlar yetiştirmektir" diye konuştu.

Kurdoğlu, doğa eğitimi alan kursiyerlerin, yakın gelecekte karar mercilerinde bulunduklarında doğa üzerinde gerçekleştirdikleri her türlü proje ya da uygulamanın çevresel etkilerini göz önünde bulunduracaklarını kaydetti.

10 yıllık deneyimin sonucu olarak doğa eğitiminde Türkiye’de sayılı projelerinden biri haline geldiklerini belirten Kurdoğlu, "TÜBİTAK destekli doğa eğitiminde yakaladığımız başarının sonucu olarak eğitimlerimize yoğun bir talep var. Bu yılki kursiyerlerimizi yüksek lisans öğrencileri ve araştırma görevlilerinden seçtik. Öğrencilerimiz doğayı bir laboratuvar gibi kullanıyorlar" diye konuştu.

veteknoloji
Sor,Çünkü SORDUM dasın..



Cevapla