firefoxun eklentilerini ve temalarını nasıl yedeklerim?
- tasiyici
- Megabyte3

- Mesajlar: 1452
- Kayıt: 23 Şub 2008, 19:26
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 27 kez
- Teşekkür edildi: 13 kez
firefoxun eklentilerini ve temalarını nasıl yedeklerim?
arkadaşlar mozillada eklentilerimi ve girilen yani kayıtlı web sayfası adreslerimi nasıl yedeğini alabilirim hdd format attıktan sonra mozillayı kurduktan sonra eskisi gibi nasıl kullanırım böyle bir program var ama eklentileri yedeklemiyor MozBackup bundan başka bir program varsa paylaşırmısınız
- Laneth
- Gigabyte1

- Mesajlar: 1879
- Kayıt: 06 Ara 2007, 16:13
- cinsiyet: Erkek
- AmbaSSadoR
- Kilobyte4

- Mesajlar: 779
- Kayıt: 27 Şub 2009, 15:11
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 126 kez
- Teşekkür edildi: 97 kez
Re: firefoxun eklentilerini ve temalarını nasıl yedeklerim?
mozbackuptaki seçeneklerde extensions seçeneğini seçmezsen yapmaz tabi ki
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53895
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19700 kez
- Teşekkür edildi: 11956 kez
- tasiyici
- Megabyte3

- Mesajlar: 1452
- Kayıt: 23 Şub 2008, 19:26
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 27 kez
- Teşekkür edildi: 13 kez
Re: firefoxun eklentilerini ve temalarını nasıl yedeklerim?
yedeğini alırken extensions seçeneği tıklı geliyor ama yedeğini tekrar yüklerkeno seneceği tiksiz ve tikleme imkanını vermiyorAmbaSSadoR yazdı:mozbackuptaki seçeneklerde extensions seçeneğini seçmezsen yapmaz tabi ki
özcan senin verdiğin eklentiyi kurdum ama ek öğeler gerekli diyor onu nasıl halledebilirim
- tasiyici
- Megabyte3

- Mesajlar: 1452
- Kayıt: 23 Şub 2008, 19:26
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 27 kez
- Teşekkür edildi: 13 kez
Re: firefoxun eklentilerini ve temalarını nasıl yedeklerim?
açıklama için sağol arkadaşımda bu işlemi sırası ile anlatabilirmisin acaba
-
ibanez
- Byte3

- Mesajlar: 120
- Kayıt: 03 Mar 2007, 18:20
- cinsiyet: Erkek
Re: firefoxun eklentilerini ve temalarını nasıl yedeklerim?
Tabi. Öncelikle febe ve cleo eklentilerini şu adreslerden firefox umuza ekliyoruz.
Febe:https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2109
Cleo:https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2942
Daha sonra aşağıdaki resimde görüldüğü gibi Febe nin ayarlarını yapacağımız ekrana geçiyoruz.

Backup-items kısmında benim kendime göre ayarlarım gördüğünüz gibi
eklentiler,temalar, yerimleri, frefox ayarları şeklinde. İsterseniz çerezleri(cookie), arama motorlarını(search plugins) vb gibi ayarları da seçebilirsiniz.

Aynı ekranın sağ bölümü Options kısmında ilk şık ignore disabled extensions 'ın anlamı, aktif olmayan eklentilerin febe tarafından yok sayılması ve yedek alınmamasını sağlar, o nedenle ben bu kutucuğa tik koymadım aktif olmasada yüklü duruyorsa sonra kullnacağım bir eklentidir, onun da yedeklenmesini istiyorum yani.
Diğer include global extensions, bir kaç kullanıcı tarafından kullanılan firefox un bu tüm kullanıcılar için ortak olan eklentilerini içermesini anlatıyor. Durumunuza göre işaret koyun. Bir diğer önemli ayar da en sondaki Include a copy of Febe with backup yani yedeğimizin için febe eklentisinin de bir kopyası olsun, buna da tik koyun. Diğer ayarlar isteğinize göre ses çal sayfa göster falan benim ayarladığım şekli yeterlidir.

Bu ekranımız ise Febe yedeğini alacağımız Directory menüsü. Normal olarak sistem ve firefox C de kurulu olduğundan yedeklerinizi c dışında bir harddisk bölümüne almalısınız. Ki sistem çöktüğünde ya da c format yediğinde D den alabilelim yedeklerimizi. Yedek kalsörümüze zaman damgası da vurulmasını istiyorsanız benim gibi tick koymalısınız . Bir de en fazla kaç yedek olsun bu klasörde ayarı var benim tercihim 3.Yedek sayınız 3 ü geçince en eskisi silinir.

Bu ekran ise febe yedeklerini zamanlanmış göreve çevirmemizi sağlar. haftada 1 ya da ayda 1 otomatik yedek almasını istiyorsanız seçenekleri değerlendirin.

Ayarlarımızı yaptıktan sonra aşağıdaki ekranda görüldüğü üzere perform beckup ı tikleyeceğiz yani yedek alma işlemini yaptırıyoruz. Yedek alma işlemi bittiğinde benim ayarları kullandı iseniz bir sayfa gösterecek, neler yedeklenmiş görebilirsiniz eğer bir sorun olursa yine bu sayfadan size bildirir.

Bakıyoruz D de oluşturdğumuz yedek klasörün içine. Febe yedek tarihini içeren bir klasör oluşturmuş ve içine de eklentileri, temayı, yerimleri ve firefox ayarlarını koymuş. Oh ne güzel!

Şimdi sahneye Cleo gelecek. neden? Gördüğünüz gibi eklenti ve temalar ayrı ayrı yedeklendi. Biz bunları geri kurmak istediğimizde hepsini teker teker kurmak zamanımızı alır. Cleo ise bu tema ve eklentileri birleştirir tek kurulum dosyası yapar.Aşağıdaki görüntüdeki gibi cleo nun ayarlarına gidiyoruz.

Directory kısmında D de oluşturdğumuz dosyanın konumu giriyoruz ve tamam deyip kaçıyoruz buradan.

Tekrar aşağıdaki gibi Create Cleopack i seçiyoruz.

Gelen ekranda İlk boş alana paketimizin ismini giriyoruz. Ben gün/ay/yıl şeklidne isim veriyorum. İsmi verdikten sonra Select items to package butonuna basıyoruz.

Febenin almış olduğu yedeğin klasörüne gidip hepsini seçip Open/Aç diyoruz.

Evet tüm eklenti ve tema yedekleri paketimizin içeriğini oluşturmak üzere listeye girdi. Daha fazla uğraşmadan hemen aşağıdaki Create Cleopack düğmesine basıyoruz.

İşlem bitince bize Done diyor başardım başardım 17 öğe şu adrese paketlendi diyor.

Gidip bakıyoruz dediği yere, abov bir sürü eklenti ve tema birleşmiş tek kurulum dosyası olmuş. Uzantısı .xpi yani tam olması gerektiği gibi.Ne güzel. Yeni bir firefox kurduğunuzda bu paketi firefox un içine sürüklediğinizde tüm eklentiler ve tema yüklenir.

Eklentiler ve tema tamam, peki febenin aldığı yer imleri, firefox ayarları gibi yedekleri nasıl geri yükleyeceğim? Kolay. Bu yüklediğim genel paketin içinde febe eklentisi de vardı. Hemen aşağıdaki gibi febe nin restore menüsüne girip Retsore bookmarks sonra restore proferences ya da almışsanız cookilerinizi seçip yedek adresinden kaynağı göstererek geri yükleyeceksiniz.


Bu kadar :D
Febe:https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2109
Cleo:https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2942
Daha sonra aşağıdaki resimde görüldüğü gibi Febe nin ayarlarını yapacağımız ekrana geçiyoruz.

Backup-items kısmında benim kendime göre ayarlarım gördüğünüz gibi

Aynı ekranın sağ bölümü Options kısmında ilk şık ignore disabled extensions 'ın anlamı, aktif olmayan eklentilerin febe tarafından yok sayılması ve yedek alınmamasını sağlar, o nedenle ben bu kutucuğa tik koymadım aktif olmasada yüklü duruyorsa sonra kullnacağım bir eklentidir, onun da yedeklenmesini istiyorum yani.
Diğer include global extensions, bir kaç kullanıcı tarafından kullanılan firefox un bu tüm kullanıcılar için ortak olan eklentilerini içermesini anlatıyor. Durumunuza göre işaret koyun. Bir diğer önemli ayar da en sondaki Include a copy of Febe with backup yani yedeğimizin için febe eklentisinin de bir kopyası olsun, buna da tik koyun. Diğer ayarlar isteğinize göre ses çal sayfa göster falan benim ayarladığım şekli yeterlidir.

Bu ekranımız ise Febe yedeğini alacağımız Directory menüsü. Normal olarak sistem ve firefox C de kurulu olduğundan yedeklerinizi c dışında bir harddisk bölümüne almalısınız. Ki sistem çöktüğünde ya da c format yediğinde D den alabilelim yedeklerimizi. Yedek kalsörümüze zaman damgası da vurulmasını istiyorsanız benim gibi tick koymalısınız . Bir de en fazla kaç yedek olsun bu klasörde ayarı var benim tercihim 3.Yedek sayınız 3 ü geçince en eskisi silinir.

Bu ekran ise febe yedeklerini zamanlanmış göreve çevirmemizi sağlar. haftada 1 ya da ayda 1 otomatik yedek almasını istiyorsanız seçenekleri değerlendirin.

Ayarlarımızı yaptıktan sonra aşağıdaki ekranda görüldüğü üzere perform beckup ı tikleyeceğiz yani yedek alma işlemini yaptırıyoruz. Yedek alma işlemi bittiğinde benim ayarları kullandı iseniz bir sayfa gösterecek, neler yedeklenmiş görebilirsiniz eğer bir sorun olursa yine bu sayfadan size bildirir.

Bakıyoruz D de oluşturdğumuz yedek klasörün içine. Febe yedek tarihini içeren bir klasör oluşturmuş ve içine de eklentileri, temayı, yerimleri ve firefox ayarlarını koymuş. Oh ne güzel!

Şimdi sahneye Cleo gelecek. neden? Gördüğünüz gibi eklenti ve temalar ayrı ayrı yedeklendi. Biz bunları geri kurmak istediğimizde hepsini teker teker kurmak zamanımızı alır. Cleo ise bu tema ve eklentileri birleştirir tek kurulum dosyası yapar.Aşağıdaki görüntüdeki gibi cleo nun ayarlarına gidiyoruz.

Directory kısmında D de oluşturdğumuz dosyanın konumu giriyoruz ve tamam deyip kaçıyoruz buradan.

Tekrar aşağıdaki gibi Create Cleopack i seçiyoruz.

Gelen ekranda İlk boş alana paketimizin ismini giriyoruz. Ben gün/ay/yıl şeklidne isim veriyorum. İsmi verdikten sonra Select items to package butonuna basıyoruz.

Febenin almış olduğu yedeğin klasörüne gidip hepsini seçip Open/Aç diyoruz.

Evet tüm eklenti ve tema yedekleri paketimizin içeriğini oluşturmak üzere listeye girdi. Daha fazla uğraşmadan hemen aşağıdaki Create Cleopack düğmesine basıyoruz.

İşlem bitince bize Done diyor başardım başardım 17 öğe şu adrese paketlendi diyor.

Gidip bakıyoruz dediği yere, abov bir sürü eklenti ve tema birleşmiş tek kurulum dosyası olmuş. Uzantısı .xpi yani tam olması gerektiği gibi.Ne güzel. Yeni bir firefox kurduğunuzda bu paketi firefox un içine sürüklediğinizde tüm eklentiler ve tema yüklenir.

Eklentiler ve tema tamam, peki febenin aldığı yer imleri, firefox ayarları gibi yedekleri nasıl geri yükleyeceğim? Kolay. Bu yüklediğim genel paketin içinde febe eklentisi de vardı. Hemen aşağıdaki gibi febe nin restore menüsüne girip Retsore bookmarks sonra restore proferences ya da almışsanız cookilerinizi seçip yedek adresinden kaynağı göstererek geri yükleyeceksiniz.


Bu kadar :D
En son ibanez tarafından 29 May 2009, 04:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53895
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19700 kez
- Teşekkür edildi: 11956 kez
Re: firefoxun eklentilerini ve temalarını nasıl yedeklerim?
zahmetli birseye benziyor , paylasim icin tesekürler
- tasiyici
- Megabyte3

- Mesajlar: 1452
- Kayıt: 23 Şub 2008, 19:26
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 27 kez
- Teşekkür edildi: 13 kez
Re: firefoxun eklentilerini ve temalarını nasıl yedeklerim?
anlatım için çok sağol arkadaşım pc tamirde idi allahtan hdd bir sorun yokmuş şimdi işlemleri sırası ile uyguluyorum ellerin dert görmesin
- AmbaSSadoR
- Kilobyte4

- Mesajlar: 779
- Kayıt: 27 Şub 2009, 15:11
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 126 kez
- Teşekkür edildi: 97 kez
Re: firefoxun eklentilerini ve temalarını nasıl yedeklerim?
bendede acemice hazırladığım sesli konu anlatım videosu olsun bari
sırf sömürme için değiliz buralarda
not :arka planda kedi sesi geliyor kusuruma bakmayın dediğim gibi acemice hazırladım ,sağolsun kedim rahat durmadı :D
http://www.divshare.com/download/7100793-11a
not :arka planda kedi sesi geliyor kusuruma bakmayın dediğim gibi acemice hazırladım ,sağolsun kedim rahat durmadı :D
http://www.divshare.com/download/7100793-11a
En son AmbaSSadoR tarafından 14 Nis 2009, 19:09 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53895
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19700 kez
- Teşekkür edildi: 11956 kez

