Adsl Soru Ve Cevapları

Internet konusunda bilgi ve ipuçları paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Kripteks®
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3752
Kayıt: 12 Ara 2006, 12:44
cinsiyet: Erkek
İletişim:

Adsl Soru Ve Cevapları

Mesaj gönderen Kripteks® »

Resim






Adsl Modem Baglantı seması


Resim




Kullanım Alanları Nereleridir ?

ADSL’de iki genel uygulama mevcuttur; interaktif görüntü ve hızlı veri iletisimi. İnteraktif görüntüye örnek olarak filmler verilebilir, yüksek veri iletimi sayesinde kaliteli görüntü iletmek, Internet’ten seyretmek mümkündür.

Veri iletisimi Internet LAN ve WAN’ı içerir. ADSL’nin güçlü teknigi fiber ve kablolu modem iletisimine alternatif olabilecek güçtedir.



ADSL ile İnternet e Baglı Oldugumda Telefon Görüsmesi Yapsam Hızımda Bir Düsüs Olurmu ?

Telefon servisinden ses haberlesmesi 4 Khz ve altındaki frekanslarda gerçeklesmektedir. ADSL ve benzer servisler ise bunun çok üstünde frekanslarda çalısır. Bu nedenle telefon görüsmesi yapmanız hiçbir sekilde Internet’teki çalısma hızınızı etkilemez.



Türk Telekom Modemimi Görmüyor ?

Modemin "sync" ısıgı yanıyorsa ve Türk Telekom modemi görmüyorsa, modem bozuk olabilir ya da Türk Telekom tarafında baglantınız yanlıs yere yapılmıstır dolayısıyla Türk Telekom sizi baktıgı port ta göremiyordur. Eger Türk Telekom gerekli kontrolleri yaptıysa modeminizi test için aldıgınız firma ile irtibata geçin. Ayrıca;

Dagıtıcının (splitter) baglantısını kontrol edin.
Telefon baglantısı var mı kontrol edin.
Türk Telekom u arayarak hattı kontrol ettirin.



Modemin SYNC Isıgı Yanmıyor ?

Eger Türk Telekom modemi görmüyor ve “sync” ısıgı da yanmıyorsa hatta sorun vardır. Bunun nedeni yanlıs modem baglantısı, hat arızası, modemin veya Türk Telekom daki modem kartının bozuk olması olabilir. Öncelikle dagıtıcı (splitter) baglantısından emin olun. Dagıtıcıdaki (splitter) dogru uçları kullandıgınızı kontrol edin. Hat (line) ucu Türk Telekom a giden hattınıza, ADSL ucu da modeminize baglı olması gerekir. Gerekirse dagıtıcıyı (splitter) aradan çıkararak kontrol edin. Modeminizin dagıtıcıyı (splitter) kullanmadan direkt olarak Türk Telekom a giden hatta baglandıgında da çalısması gerekir. Eger bu sekilde baglandıgınızda çalısıyor, dagıtıcıya baglandıgında çalısmıyorsa ya dagıtıcı baglantısını yanlıs yapmıssınızdır, ya da dagıtıcınız bozuktur. Ayrıca baglantıları yaparken kullandıgınız RJ11 soketlerin ortadaki iki ucunu kullanıyor olmalısınız.

Tüm bu baglantılar kontrol edilmis ve dogru ise hattınızda bir problem olabilir. Benzer bir sekilde hatta direkt olarak telefon cihazı bagladıgınızda çevir sesi almalısınız. Çevir sesi alıyorsanız, fakat modeminiz senkron olmuyorsa bu modeminizin arızalı olabilecegini veya Türk Telekom daki modem kartı ya da ayırıcısının bozuk olabilecegini gösterir. Bir baska olasılık da hattınızın geçisi daha yapılmamıs yani daha hattınızın baglantısının santralden alınıp ADSL’e baglanmamıs olmasıdır.

Türk Telekom u arayıp hat arızası için basvurabilirsiniz. Bu durumda önce hattınızı teste alacaklardır.
Sizden Türk Telekom tarafından gelen kabloya kısa devre yapmanızı isteyebilirler bunun için hazırlıklı olun. Kısa devre dagıtıcıya (splitter) hat (line) girisinden kablo ile yapılır. Eger kablonuz ulasamayacagınız bir sekilde ise açıga alın ve gerekirse bir ek yeri bulun veya kesmeye hazır olun. Hattınızın ölçümünde bir sorun çıkmazsa Türk Telekom modeminizde sorun olabilecegini bildirecektir. Bu durumda eger kabul ederlerse modeminizi onlara götürerek Türk Telekom da dogrudan sisteme baglayarak test ettirebilirsiniz.



Telefon Cihazından Ses Alamıyorum ?

Öncelikle dagıtıcıdaki (splitter) uçları dogru bagladıgınızdan emin olun. Dagıtıcıyı (splitter) aradan çıkararak telefonu sebekeden gelen hatta direkt baglayın, yine ses alamıyorsanız Türk Telekom tarafında telefon sebekesine olan geçis yapılmamıs demektir. Eger direkt baglandıgında çevir sesi geliyorsa dagıtıcı (splitter) bozuktur.



İnternete Baglanamıyorum ?

"ppp" baglantı kuruluyor ve sag altta baglantı simgesi (icon) beliriyorsa Baslat (Start) menüsündeki “winIPcfg”den “ppp adaptör”ü seçin ve burada “more”dan tüm ayrıntıları görün. Bilgisayarın IP adresi 212.156. ile baslıyorsa “gateway” ve “DNS IP” adreslerine bakın ve bir DOS penceresinden bu IP adreslerini ping’ lemeyi deneyin. Basarılı oluyorsanız Internet Explorer programınızın baglantı ayarlarını kontrol edin.

"ppp" baglantı reddediliyorsa neden kabul edilmedigi hakkında bir mesaj çıkacaktır. Öncelikle kullanıcı ismi, sifre gibi baglantı bilgilerinizi kontrol edin. Eger bir önceki baglantı kesilmeden bilgisayarınızı düzensiz olarak kapadıysanız ana makina (server) sizi bir süre kabul etmeyecektir.



ADSL mi Notebook ile Kullanabilirmiyim ?

Notebook’unuzun Ethernet çıkısı varsa Ehternet çıkıslı bir ADSL modemi, USB portu varsa USB çıkıslı bir ADSL modemi kullanarak notebook’unuzla ADSL baglantı kurabilirsiniz.



ADSL Baglantım Var Ancak İnternet Baglantı Hızım Çok Düsük ?

Bunun birçok nedeni olabilir. En sık karsılasılan nedenlerden biri, Internet alt yapısının günden güne gelismesine ragmen pek çok ana makina nın (server) halen 56Kbps hızında bilgi gönderiyor olmasıdır.

İkinci bir neden, bir siteye ulasmak için 20 ayrı yönlendiriciden (router) adres bilgilerini alarak geçmeniz gerekiyor olabilir, bu da ek bir gecikmeye sebebiyet verir.

Internet Servis Saglayıcılar’ın Proxy ve Cache Server kullanıyor olmaları da bir baska gecikme sebebidir.



ADSL sebekesini Kullanmada Herhangi Bir ISP Anlasmam Gerekiyormu ?

ADSL hizmetinde Internet ulasımını dogrudan Türk Telekom A.s. saglıyor, bu bakımdan herhangi bir ISP ile anlasma yapmanız ve bu baglantı için ekstra para ödemeniz gerekmiyor.
Cevapla