GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2920
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3198 kez

GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen root@localhost »

GIGABYTE GA 970A D3 ANAKARTLI, AMD FX 6300 İŞLEMCİLİ, 8 GB DDR3 RAMLİ ve RX 560 EKRAN KARTLI SİSTEMİN GENEL TEST VİDEOSU

Anakart:
https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA ... -rev-14#ov
İşlemci:
https://www.techpowerup.com/cpu-specs/fx-6300.c1210
Ram:
https://www.akakce.com/ram/en-ucuz-cors ... 52307.html
Ekran kartı:
https://www.msi.com/Graphics-Card/Radeo ... cification
Hdd:
Samsung 250GB 7200rpm 16mb Önbellek
Psu:
https://www.incehesap.com/thermaltake-7 ... ati-12988/

Test videosu:


Selam arkadaşlar. Düşük Maliyetli Bir sistemi sizlerle buluşturuyorum. Mesela benim çocuklarım internette youtube da takılıyorlar. Genelde Gta4 ve Gta5 oynuyorlar. CS source, halflife2, cs1.6, nfs serileri vb. Rahat rahat oynatır. Bu pc bu tarz işleriniz için işinizi çok rahat görecektir. Çocuklara çok rahat hitap eder.

SİSTEM MALİYETİ :


Anakart + 8gb ddr3 ram + fx6300 işlemci + Soğutucusu = 1200tl
Kasa = Ücretsiz(Hurdaya ayrılan kasalardan)
PSU = Elimde vardı. Siz toparlarken 400-500 watt psu Ortalama 400-700tl arasında değişmekte.
Ekran kartını geçen sene 1500tl ye almıştım. 1000-1500tl lik bir ekran kartı işininizi görecektir.

Kaba taslak hesaplarsak = 1200+500+1500=3200 tl. Pazarlık kabiliyetiniz ve sabır ike araştırmanız sonucunda çok daha uyguna getirebilirsiniz.


Görüntüler:

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9460
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7004 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Videoyu izledim. Sistem temel olarak iş görüyor ama nedense oyunlarda bazen takılsa da temel oyunları oynayan insanların işini görür fakat yeni oyunları çalıştırmak için zayıf gibi duruyor. Amd işlemci yüzünden mi bilmiyorum epey kararsız gördüm işlemciyi belki de ram veya ekran kartı artırılsa işe yarayabilir fakat yine de bu sistemle çok da fazla oyunlarda ve yüksek ekran kartı ve ram isteyen işlemci isteyen programlarda çok fazla performans beklememek gerektiğini düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2920
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3198 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen root@localhost »

Selam. Desteğin için teşekkürler. Gta5 e kadar, yaklaşık 2015-2016 civarı oyunları oynatır fakat üzerinde sıkıntı yaşatıyor. Bu paraya da bu iş anca olur.

Şöyle aslında pci-express x16 2.0 destekli iyi ekran kartlarından bulsak ve rami 4x4GB yahut 2x8GB yapsak CS2 ve pubg de götürür.

bu ekran kartı ile bu kadar oluyor. İşlemci kartı besleyemiyor. Oyun oyun değişmekte.

rx560 ve i5 8500 ü çektiğimde farkı anlarız. O işlemci rx560 ı rahat besliyor. Bu sefer de rx560 zayıf kalıyor :))

2.5-3bin bandına kurulacak tatlı şeker bir sistem.

Dediğim gibi 1200tl ye anakart+8gbram+işlemci+soğutucu+kasa'yı aldım.

Çok var bu tarz makina.

Xeon, i7 1.nesil 2.nesil filan.

Devamı gelecek inş.

Daha önce çektiğim shortslar ; Nvidia 9800Gt ile de deneme yapmıştım. 1 GB vram ve 256bit. 2GB vram li 128 bit gt630 ile de deneyimleyelim. :?:




Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen burak35 »

Kasa güzel. Ön panelinin mesh olması hoşuma gitti. Oyunlarda biraz yavaşlık var. Hdd kaynaklı tabi. Muhtemelen bi ssd ile daha iyi performans verir.
Ram de günlük kullanım için yeterli. Ama bazen oyunlarda ram de yetmiyor tabi. Bi ssd bi ram takviyesiyle biraz daha iyi olur sanırım.
Kullanıcı avatarı
south
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 346
Kayıt: 13 Eyl 2007, 03:02
Teşekkür etti: 102 kez
Teşekkür edildi: 132 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen south »

Eline sağlık hayırlı olsun neredeyse benim 1 sene önce eşime günlük akademik işler için kullanması için verdiğim eski kasam olmuş. Bende fx6300, ga 970a ud3p, 16gb ram, 240 gb ssd, rx580 8 gb (2 gb amd 7850 yerine güncellemiştim), dediğin gibi oyun oynatır aslında, gündelik işlerin hepsini de yapar. fx 6300 çoklu çekirdekte fena değil ama tekli çekirdek kullanan özellikle online oyunlarda berbat ötesi. Bunu seneler önce çıkan starcraft 2 de bile farkettim yani o derece. Aslında hikayeli oyunlarda God of war, horizon zero dawn falan oynamıştım ama sanırım ac originsde artık işlemci kaldırmamıştı.Müsait olunca ben de foto ekleyeyim kasam da efso zalman z11 plus :D
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2920
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3198 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen root@localhost »

Teşekkür ederim. Kesinlikte günlükte çok rahat kullanılır. Kullanıyorum da. günlük rutin işlerde Kasma donma vb. hiç yok. Kısmen benzer kasalar ama senin ekran kartı ram ssd fazlan mevcut. Seninki bölüm sonu canavarı. Çekirdek işini bende farkettim neredeyse i3 m560 benim eski h36 casper la kafa kafaya tekli çekirdek bench değerleri. Mesele önceden paylaştığım arkadasın ofisi için ayarladığımız i7 870 bunu tokatlıyor :)

foto ekle merak ettim şimdiden

bende kasa fetişi var. güzel kasa buldum mu kıyamıyorum. Evin her yeri kasa doldu.

ekstra ;

Zotac gt 630 2gbvram li kart ile test ;

https://www.zotac.com/old_zotac/index.p ... f2f35df059

https://www.zotac.com/us/product/graphi ... gy-edition


Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9460
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7004 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Oyunu gene de iyi oynatıyor yani çok fazla oyun bağımlısı olmayan birine bu ekran kartı az çok yeter diye düşünüyorum fakat ileride bu ekran kartının farklı modellerinin videoları gelirse onun da değerlendirmesini yaparız diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53907
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19713 kez
Teşekkür edildi: 11958 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen velociraptor »

root@localhost yazdı: 24 Mar 2025, 23:46 bende kasa fetişi var. güzel kasa buldum mu kıyamıyorum. Evin her yeri kasa doldu.
:-D
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen burak35 »

1030 değilde ucuz yollu bi 1050 denk getirsen güzel olur fatih :)
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2920
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3198 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen root@localhost »

burak35 yazdı: 25 Mar 2025, 02:00 1030 değilde ucuz yollu bi 1050 denk getirsen güzel olur fatih :)
https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci- ... 6292/detay

Şöyle bir şey 1500 tl filan.

Belkide bu ;

https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci- ... 035/detay/

Bu da olabilir ;

https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci- ... 247/detay/

Hadi bismillah. Yeni aya inşallah. Buluruz Acelemiz yok. :-D :-)

Bu ay kota doldu.

İlk olarak 3 tane kasa almıştım.
1500tl. Thermaltake Kandalf- xClioWind - Coolermaster Super tower kasalar
1200tl- gigabyte fx6300 set
1100tl- corsair 550w psu
1400tl - msi anakart

harcadım.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen burak35 »

Fiyat uygun gibi. GAriptir sahibinden linkleri yine açılmıyor. Bu site ne yapmaya çalışıyo anlamadım valla. Alırken dikkatli ol buarada.
İnce ele sık doku. İzmir içiyse araçla gidip gör öyle al. Hayırlı olsun şimdiden. Aslında bi apu sistem bulup oyun test etsen güzel olur.
8 gb ramli birde 16 gb ramli apu sistem oyun testi gibi. Tamamiye fikir olsun diye yazıyorum buarada. Biara bu apulara oyunda oynarsınız diyorlardı.
Çok yüksek fps vermesede en azından az biraz oynatır idare eder diyorlardı. Bence denemeye değer aslında.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2920
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3198 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen root@localhost »

burak35 yazdı: 25 Mar 2025, 02:10 Fiyat uygun gibi. GAriptir sahibinden linkleri yine açılmıyor. Bu site ne yapmaya çalışıyo anlamadım valla. Alırken dikkatli ol buarada.
İnce ele sık doku. İzmir içiyse araçla gidip gör öyle al. Hayırlı olsun şimdiden. Aslında bi apu sistem bulup oyun test etsen güzel olur.
8 gb ramli birde 16 gb ramli apu sistem oyun testi gibi. Tamamiye fikir olsun diye yazıyorum buarada. Biara bu apulara oyunda oynarsınız diyorlardı.
Çok yüksek fps vermesede en azından az biraz oynatır idare eder diyorlardı. Bence denemeye değer aslında.
Evet sahibinden değişmiş. User account olmadan açmıyor. Kesinlikle dikkatli davranıyorum. İnce eleyip sık dokuyorum. Bunları temsili attım. 2-3 tane düzgün arkadaş edindim. Onlar ile irtibat kulup alıyorum. 100tl fazla olsa onlardan alırım. Sağlam iş oluyor. Esnaf kazansın.

Teşekkür ederim. Fikir fikirdir. Birlikten kuvvet doğar. Listeme ekledim. Ucuz yollu apu denemesi yapabilirim. biraz önce gördüm, gezerken ; Ryzen 2600 var, onun apu entegre gpu su var. 800 tl. Yeni ayda uygun bir anakart ile deneme yapabilirim.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen burak35 »

Aynen. Harici ekran kartı olmuyo ya, biara insanlar mecburen ucuz yollu diye apu almışlardı. Belki duruma göre denenebilir.
Mesela 2200g 3200g 3400g gibi seriler olabilir. Benim favorim Ryzen 5 5600G Bu baya iyi. Ama bu apuların ufak bi eksisi var.
Tek kanal Ramle çok performans vermiyorlar. Ama dual channel mesela 8+8 16 gb olursa işte o zaman performanıs artıyo.
Birde ram frekansı var. Ram frekansı ne kadar artarsa fps de o kadar artıyordu hatırladığım kadarıyla.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9460
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7004 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

burak35 yazdı: 25 Mar 2025, 02:18 Aynen. Harici ekran kartı olmuyo ya, biara insanlar mecburen ucuz yollu diye apu almışlardı. Belki duruma göre denenebilir.
Mesela 2200g 3200g 3400g gibi seriler olabilir. Benim favorim Ryzen 5 5600G Bu baya iyi. Ama bu apuların ufak bi eksisi var.
Tek kanal Ramle çok performans vermiyorlar. Ama dual channel mesela 8+8 16 gb olursa işte o zaman performanıs artıyo.
Birde ram frekansı var. Ram frekansı ne kadar artarsa fps de o kadar artıyordu hatırladığım kadarıyla.
Amd ekran kartlarında tek çekirdekte performans zayıfken çok çekirdekte güzel oluyor diyorlardı onu duymuştum.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: GIGABYTE GA 970A D3 Anakart, AMD FX 6300 İşlemci, 8 GB DDR3 Ram ve RX 560 Ekran Kartı - Sistem Testi

Mesaj gönderen burak35 »

Ben apudan bahsediyorum. Normal ekran kartlarından değil. Apu oyun oynanmayacaksa iş görür. Oynanacaksada biraz rame abanmak gerekiyor.
Cevapla