Bozuk Grafik kartını Fırında tamir etmek

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53901
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19708 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Bozuk Grafik kartını Fırında tamir etmek

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Grafik kartınız ikide bir hata veriyor yada hiç görüntü vermiyorsa , bazen aşağıdaki sıradışı kurtarma yöntemi işe yarayabiliyor , Bazen lehim plakalarda ince pas tabakaları sebebi ile bu durum oluşabiliyor bu da iletimin oldukça kötü hale gelmesi bazen kesilmesine yolaçıyor , bunu gidermek için plastik kısmılarını söküp fırında bir süre ısıtmak yeniden çalışmasını sağlayabiliyor :
1. Grafik kartnın plastik aksamını çıkartalım
2. Tüm soğutucu kısmını çıkartalım
3. Termal macununu silelim

Fırını 120 dereceye ayarlayalım ve kartı fırın tepsisi ile ileriye doğru sürün , eğer kartı folyoya sararsanız ısı optimum şekilde dağıtılabilir 20 30 dk sonra kartı çıkartın ve yazrım saat soğuması için bekletin , sonra söktüğünüz plastik parça ve soğutucu fanı geri takıp Termal macunuu da sürmeyi ihmal etmeyin , eğer yine çalışmazssa fırın ısısını 30 derece daha arttırıp işlemi tekrarlayın

Alman CHIP dergisi sayfa 116


Kullanıcı avatarı
GOG
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2551
Kayıt: 03 Nis 2011, 14:10
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19 kez
Teşekkür edildi: 60 kez
İletişim:

Re: Bozuk Grafik kartını Fırında tamir etmek

Mesaj gönderen GOG »

o zaman bir fırın alma zamanı geldi abi :D davul fırın var bızde onla olur mu acep :D
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53901
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19708 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Bozuk Grafik kartını Fırında tamir etmek

Mesaj gönderen velociraptor »

valla bu yöntemi ilk defa duyoyorum ve sadece almanca var demekki almanlar bulmuş ve daha da ilginci %90 işe yaraması çöpe atmadan önce mutlaka denenmesi gerek
Kullanıcı avatarı
GOG
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2551
Kayıt: 03 Nis 2011, 14:10
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19 kez
Teşekkür edildi: 60 kez
İletişim:

Re: Bozuk Grafik kartını Fırında tamir etmek

Mesaj gönderen GOG »

çipleri ısıtma yöntemı var ama fırında ısıtmak farklı bir bakış açısı :D
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53901
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19708 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Bozuk Grafik kartını Fırında tamir etmek

Mesaj gönderen velociraptor »

Komple fırına atap tamir etmek :) diyecek birşey yok
Kullanıcı avatarı
tn82
Moderator
Moderator
Mesajlar: 724
Kayıt: 05 Eyl 2015, 11:33
Teşekkür etti: 67 kez
Teşekkür edildi: 222 kez

Re: Bozuk Grafik kartını Fırında tamir etmek

Mesaj gönderen tn82 »

İnsanın aklına bile gelmez şaka gibi. :)
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Bozuk Grafik kartını Fırında tamir etmek

Mesaj gönderen trasmus »

Bu yöntem lehim attığında da işe yarıyor, başıma gelmediği için denemedim. Genelde çin malı kalitesiz ürünlerde ortaya çıkar.
Kullanıcı avatarı
cankusa
Gigabyte1
Gigabyte1
Mesajlar: 1885
Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
Teşekkür etti: 33 kez
Teşekkür edildi: 32 kez

Re: Bozuk Grafik kartını Fırında tamir etmek

Mesaj gönderen cankusa »

Yüksek ısı altında çalışan elektronik cihazlarda lehimler zamanla özeliklerini kaybederler buna elektronik cihaz teknisyenleri soguk lehim derler,soguk lehim oluştugu zaman elektronik devreler arasında iletişim saglıklı olmaz ve arızalar başlar,teknisyenler bu arızaları gidermek için lehimleri tazelerler demek ki almanyada bu lehim tazeleme işlemini şahıslar yüksek ısılı fırınlarda yapıyorlar.
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Bozuk Grafik kartını Fırında tamir etmek

Mesaj gönderen trasmus »

Lehimler 300 derecede sıvı hale gelir, çok yüksek sıcaklıklara gerek yok mutfaktaki fırın yeterli :)
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53901
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19708 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Bozuk Grafik kartını Fırında tamir etmek

Mesaj gönderen velociraptor »

Olayın bildiğimiz klasik lehimlerle bir ilgisinin olmadığını düşünüyorum , zaten öyle olsa ekran kartları ha bire bozulur oysa ekran katlarında bu tür arızalar çok seyrek meydana gelir , devre şemaları genelde bakır çok ince levhalardan yapılır belki bunların üzerindeki oksiti vs yi atıp iletkenliği arttırıyordur (Bilemiyorum) lakin Almanya gibi bir sanayi ülkesinde lehim için bunu fırına atmazlar heriflerin teknolojisi bizden birkaçyüz yıl ilerde (Abartmıyorum)
Cevapla