atasözü:çalısıyorsa kurcalama :D
vga bios uçtu
vga bios uçtu
bilgisayarımı açtıgımda baktım ekran çözünürlügü düsük,renk kalitesi 4bit olmus,ekran kartı yerindenmi çıktı diye baktıgımda ates gibi olmus fanı çalısmıyor,temizledim taktım çalıstı,seytan dürttü,biosunu güncelliyebilirmiyim dedim,sitesinden indirdim,winflashla yedek alıp,yenisini yükledim,kapatıp açtım,berbat bir görüntü,anakartın üzerindekiyle idare ediyorum,yedegi geri yüklüyim dedim yapamadım,acaba dosda bunu yapabilecek birisi bana yol gösterebilirmi.
atasözü:çalısıyorsa kurcalama :D
atasözü:çalısıyorsa kurcalama :D
arkadaslar ati radeon ekran kartımın biosu güncellemek isterken,hatalı versiyon yüzünden kullanılamaz hale gelmisdi,buraya yazdım fakat konu biraz kritik oldugundan cevapda gelmedi,bu konularda hayli uzman bir forumdan yardım alarak ekran kartı biosunun yedegini geri yükledim,ve kartı kurtardım.
malzemeler:
1:pci ekran kartı,win95 zamanlarından kalma,1,2mblıklardan.
kesinlikle anakartın üzerindeki onboard ekran kartı isimizi görmüyor.
2:win98 veya winme açılıs disketi.
3:e.kartı yedek biosunun ve ati flash programının kayıtlı oldugu 2.disket
-arızalı ati ekran kartını takıyoruz(pci-e veya agp,farketmez)
-alttaki pci slotlardan birine pci ekran kartını takıyoruz,monitor data kablosunuda buna takıyoruz,bilgisayarımızı açılıs disketiyle açıyoruz.
-açılıs disketini çıkarıp içinde,ati flash programı ve bios yedegi(yadauygun yeni bir versiyon)olan disketi takıyoruz.
-diskete kopyaladıgımız flash programında bulunan bat programının ismini yazıp enterliyoruz,hepsi bu kadar.
bat dosyası olmayabiliyor,o zaman bat dosyasını kendimiz yapıyoruz:
txt dosyasına bunları yazıp,uzandısını bat olarak degistiriyoruz,adınıda atibios(baska isimde olur) yapıyoruz.
atibios.bat dosyamızı olusturduk.
atiflash -f -p 0 bios xxxxxxx.bin -newbios
(xxxxxxx=versiyon dosyası)
malzemeler:
1:pci ekran kartı,win95 zamanlarından kalma,1,2mblıklardan.
kesinlikle anakartın üzerindeki onboard ekran kartı isimizi görmüyor.
2:win98 veya winme açılıs disketi.
3:e.kartı yedek biosunun ve ati flash programının kayıtlı oldugu 2.disket
-arızalı ati ekran kartını takıyoruz(pci-e veya agp,farketmez)
-alttaki pci slotlardan birine pci ekran kartını takıyoruz,monitor data kablosunuda buna takıyoruz,bilgisayarımızı açılıs disketiyle açıyoruz.
-açılıs disketini çıkarıp içinde,ati flash programı ve bios yedegi(yadauygun yeni bir versiyon)olan disketi takıyoruz.
-diskete kopyaladıgımız flash programında bulunan bat programının ismini yazıp enterliyoruz,hepsi bu kadar.
bat dosyası olmayabiliyor,o zaman bat dosyasını kendimiz yapıyoruz:
txt dosyasına bunları yazıp,uzandısını bat olarak degistiriyoruz,adınıda atibios(baska isimde olur) yapıyoruz.
atibios.bat dosyamızı olusturduk.
atiflash -f -p 0 bios xxxxxxx.bin -newbios
(xxxxxxx=versiyon dosyası)
En son modestus tarafından 21 Tem 2008, 10:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- burak_dalkir
- Gigabyte2

- Mesajlar: 2208
- Kayıt: 15 Mar 2006, 10:10
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür edildi: 1 kez
- İletişim:
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53900
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19706 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez

